Hoe kan ik geboortekaartjes het beste versturen?

1. Hoe kan ik geboortekaartjes versturen?

Voor het versturen van geboortekaartjes heb je twee opties: 

  1. Rechtstreekse verzending naar de ontvanger
  2. Een pakketje geboortekaartjes bij jou thuisbezorgd.

Optie 1 noemen we rechtstreeks versturen. Nadat je alle adressen hebt ingevuld en de bestelling hebt afgerond versturen wij de kaarten rechtstreeks naar alle geadresseerden. Op de door jouw aangegeven verzenddatum natuurlijk!

Bij optie 2 ontvang je een pakketje met alle kaarten thuis. We sturen de geboortekaartjes in een pakketje gratis naar jouw huisadres toe. Na ontvangst kun je zelf de kaartjes adresseren en versturen. 

Heb je gekozen voor een enkele kaart met volledig ontworpen achterkant, dan is optie 2 de enige mogelijkheid.

2. Hoe kan ik een geboortekaartje naar het buitenland sturen?

Een kaartje naar het buitenland sturen is heel eenvoudig. Kies je voor rechtstreekse verzending, dan is het enige wat je hoeft te doen het adres en het land invullen. Wij zorgen ervoor dat het kaartje van de juiste hoeveelheid postzegels wordt voorzien.

Heb je een pakketje kaarten besteld? Dan zul je zelf de juiste hoeveelheid postzegels op de kaart moeten plakken. 

Hier vind je meer informatie over de postzegels naar het buitenland

3. Wanneer moet ik geboortekaartjes versturen?

De geboortekaartjes verstuur je in de regel op de tweede dag na de bevalling, maar in de praktijk is dat niet altijd haalbaar of nodig. Ook wanneer je de geboortekaartjes een paar dagen of weken later verstuurt, zal iedereen blij zijn met jouw geboortekaartje. 

Belangrijk: Voor het bezorgen van geboortekaartjes en pakketjes zijn wij afhankelijk van PostNL. In 95% van de gevallen zullen de geboortekaartjes de volgende dag bezorgd worden. In de andere gevallen duurt het twee tot drie dagen.

Lees hier meer over het versturen van geboortekaartjes

4. Kan ik een deel van de bestelling naar mijn eigen adres verzenden en de rest direct verzenden?

Ja dat is mogelijk en hiervoor kun je het beste een tweede bestelling plaatsen. Bij de ene bestelling kies je voor rechtstreeks versturen en bij de andere voor een pakketje thuisbezorgen.

Je hoeft de kaart niet helemaal opnieuw te ontwerpen, want vanuit je winkelmandje kun je eenvoudig een tweede versie van de kaart maken. Ook kun je de kaart vanuit jouw account (bij jouw ontwerpen of jouw bestellingen) kopiëren.

Bekijk ook de andere veelgestelde vragen