Bezorginformatie van onze kaarten en cadeaus

Vragen over de bezorging en het coronavirus

Bezorginformatie m.b.t. het coronavirus (update: 20-10-2020)

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus is het drukker dan normaal bij PostNL. Momenteel ervaren we enkele vertragingen in de postbezorging.

Kaartje2go heeft de gezondheid van haar medewerkers, leveranciers en klanten vooropstaan. De productie van kaarten en de overdracht aan PostNL functioneert zoals normaal. We volgen daarbij de algemene richtlijnen en aanwijzingen van het RIVM.

Wat moet ik doen als mijn feest is uitgesteld of gecanceld?

Het is écht enorm balen als je feest is uitgesteld of geannuleerd. We leven dan ook oprecht met je mee en zullen er alles aan doen om je te helpen. Wanneer je je feest moet uitstellen of noodgedwongen moet annuleren heb je natuurlijk niets aan de kaartjes. Daarom staan wij voor je klaar om de kaarten aan te passen of de bestelling te annuleren. 

Neem daarvoor contact met ons op: https://www.kaartje2go.nl/contact

Kan ik nog steeds kaarten versturen?

Ja, je kunt nog steeds kaarten versturen via Kaartje2go. PostNL heeft contact gehad met het RIVM, dat heeft aangegeven dat het besmettingsgevaar via post of pakketten "heel klein" is.

Onze drukkerij en PostNL houden zich nadrukkelijk aan de corona-maatregelen zoals het RIVM die voorschrijft. Zolang daar niets in wijzigt kun je nog steeds kaarten versturen.

Zijn de bezorgtijden veranderd?

Bij Kaartje2go geldt nog steeds: als je voor 20:00 bestelt, verzenden we je bestelling vandaag. Houd er wel rekening mee dat de bezorging langer dan 1 werkdag kan duren. Postbezorgers krijgen namelijk iets ruimer de tijd om de post te bezorgen, namelijk tot 20:00 uur in plaats van 18:00 uur.

Wie komen er in aanraking met de kaarten?

We versturen de kaarten digitaal naar de printers, zonder tussenkomst van personen. De printers worden met grote stapels papier gevuld, zodat contact met het papier minimaal is. Na het op maat snijden van de kaarten verwerken medewerkers van de drukkerij de kaarten en waarna ze machinaal in de enveloppen worden gestopt. Vervolgens dragen zij de kaarten over aan PostNL, die de kaarten sorteert en aan jouw postbode meegeeft.

Belangrijk om hierbij te vermelden is dat het besmettingsrisico via post en pakketten “heel klein” is volgens het RIVM. Verder houden onze drukkerij en de medewerkers van PostNL zich aan alle maatregelen van het RIVM. Dat betekent dat er anderhalve meter afstand is tussen medewerkers en dat zij regelmatig hun handen wassen.

Kan ik een kaartje sturen naar iemand in de risicogroep?

Ja, je kunt gewoon een kaartje sturen naar iemand die tot de risicogroep behoort. Het RIVM bevestigt op zijn website dat het besmettingsrisico via post of pakketjes “heel klein” is. Het RIVM geeft verder aan:

“Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Zo overleeft het virus in het algemeen beter op harde/gladde materialen zoals plastic, metaal en glas, en minder goed op poreuze oppervlakken zoals papier en karton.”

Op basis van de richtlijnen van het RIVM hebben wij geen reden om te twijfelen aan het versturen van een kaartje. Wel blijft het heel belangrijk om alle maatregelen te blijven volgen. Zie daarvoor de informatie op de website van het RIVM.

Wat kan ik doen als ik een kaart ontvang?

Heb je een kaartje ontvangen? Was dan na het lezen van het kaartje je handen en voorkom dat je tussentijds je gezicht aanraakt. Zo is de kans op verspreiding minimaal. De kans dat je besmet raakt door het aanraken van een papieren of kartonnen product of oppervlak is volgens het RIVM heel klein. Het aantal virusdeeltjes neemt namelijk heel snel (exponentieel) af buiten het lichaam.

Als je een kaart en/of cadeau bij ons bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer jouw bestelling bezorgd wordt. Op deze pagina vertellen we je alles wat je moet weten over de bezorging van jouw bestelling. Kies uit het menu jouw verzending (rechtstreeks verstuurd, pakketje of kaart met een cadeau) om direct de juiste informatie te zien.

Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Op zondag & maandag bezorgt PostNL geen kaarten.

De meeste pakketjes passen door de brievenbus!

Op feestdagen bezorgt PostNL geen kaarten en pakketjes.

Verzending van jouw kaarten en cadeaus*

Voor alle bestellingen geldt: op werkdagen vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Bestel je een kaart in het weekend, versturen wij hem op maandag. Op zondag en maandag wordt er geen post bezorgd. Houd hier dus ook rekening mee als je een bestelling plaatst.

Verzending naar het buitenland

Ook voor bestellingen naar een adres in het buitenland geldt: op werkdagen vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. De bezorgtijd verschilt heel erg per land. Naar België en Duitsland is de gemiddelde bezorgtijd 3-4 werkdagen. Wil je voor een specifiek land de bezorgtijd weten? Dan kun je op de website van PostNL kijken voor een indicatie.

Bezorging rondom de feestdagen

De post wordt iedere week van dinsdag t/m zaterdag bezorgd. Als één van deze werkdagen op een feestdag valt, wordt er geen post bezorgd door PostNL. In 2020 zijn dit de volgende dagen: 

  • Nieuwjaarsdag (woensdag 1 januari 2020)
  • Goede Vrijdag (vrijdag 10 april 2020)
  • Bevrijdingsdag (dinsdag 5 mei 2020)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 21 mei 2020)
  • Eerste Kerstdag (vrijdag 25 december 2020)
  • Tweede Kerstdag (zaterdag 26 december 2020)

Op vrijdag 1 januari 2021 wordt ook geen post bezorgd.

* Voor de bezorging zijn wij te allen tijde afhankelijk van PostNL. Soms gebeurt het dat een kaartje is vertraagd, bijvoorbeeld doordat er iets niet goed ging bij de sortering in het sorteercentrum van PostNL, of door slechte weersomstandigheden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Is jouw kaartje niet bezorgd binnen de verwachte termijn en weet je zeker dat het bezorgadres klopt? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam