Bezorginformatie van onze kaarten en cadeaus

Als je een kaart en/of cadeau bij ons bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer jouw bestelling bezorgd wordt. Op deze pagina vertellen we je alles wat je moet weten over de bezorging van jouw bestelling.

Op dit moment spelen er zover wij weten geen grote vertragingen bij onze bezorgdiensten.

Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden. PostNL levert 95% van de kaarten op tijd.

Op zondag & maandag bezorgt PostNL geen kaarten. Maandagbezorging is mogelijk via Red je Pakketje.

De meeste pakketjes passen door de brievenbus!

Op feestdagen bezorgt PostNL geen kaarten en pakketjes.

Vragen over de bezorging

De kaarten worden door de postbode (van PostNL) bezorgd. Voor een correcte bezorging ben je dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt meer dan 95% van de brievenbuspost op de juiste dag en op het juiste adres. Het kan dus soms voorkomen dat het 2 á 3 werkdagen duurt. Duurt het langer laat het ons dan ook vooral weten.

Losse kaarten en kleine pakketjes gaan mee met de brievenbuspost van PostNL. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, want het past gewoon door de brievenbus. Deze pakketjes zijn niet te volgen via de Track & Trace-code. Dit komt doordat de pakketjes in het sorteer- en bezorgproces vaak niet worden gescand. Grotere pakketten en de meeste cadeaus verzenden we met de pakketdienst van PostNL en zijn te volgen door middel van een Track & Trace-code. De Track & Trace code kun je in je account terugvinden

Wat vervelend dat jouw bestelling niet is bezorgd! Uiteraard bieden wij in dat geval graag een gepaste oplossing aan. Wanneer een bestelling binnen Nederland na 2 bezorgdagen niet is aangekomen raden we je aan om contact op te nemen met ons Klanttevredenheidsteam, wij helpen je graag verder.

Normaal gesproken is het zo dat als je op een werkdag een bestelling plaatst, wij die op dezelfde dag aanbieden aan PostNL. De bezorging zal dan op zijn vroegst de dag erna plaatsvinden. Soms heb je de bestelling echter op dezelfde dag al nodig, bijvoorbeeld als je de verjaardag van een vriend of vriendin een (klein) beetje bent vergeten. 

Bestel je op een werkdag vóór 11:00 uur, dan kun je jouw bestelling via onze bezorgpartner Red je Pakketje nog dezelfde avond tussen 17:00 uur en 22:30 uur laten bezorgen. Superhandig! De kosten hiervoor bedragen €8,95. 

Het is écht enorm balen als je feest is uitgesteld of geannuleerd. We leven dan ook oprecht met je mee en zullen er alles aan doen om je te helpen. Wanneer je je feest moet uitstellen of noodgedwongen moet annuleren heb je natuurlijk niets aan de kaartjes. Daarom staan wij voor je klaar om de kaarten aan te passen of de bestelling te annuleren. 

Neem daarvoor contact met ons op.

Red je Pakketje is onze bezorgpartner voor bezorging op dezelfde dag of op maandag. Ze hebben een gesloten netwerk met eigen, zelf opgeleide chauffeurs om de beste bezorgkwaliteit te garanderen. De kosten hiervoor bedragen €8,95.

Bezorging door Red je Pakketje is alleen mogelijk voor adressen binnen Nederland en niet voor adressen op de Waddeneilanden.

Mogelijkheden met Red je Pakketje:

  1. Op werkdagen vóór 11:00 uur kun je kiezen voor bezorging op dezelfde dag tussen 17:00-22:30 uur.
  2. Van maandag t/m donderdag kun je ‘s avonds tussen 20:00 en middernacht kiezen voor avondbezorging op de volgende dag. 
  3. Van vrijdagavond 20:00 uur tot maandagochtend 11:00 uur kun je kiezen voor avondbezorging op maandag.
  4. Vooruit plannen van avondbezorging op deze dagen is ook mogelijk. Selecteer de gewenste verzenddatum en kies vervolgens voor avondbezorging op dezelfde dag.

Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks een paar duizend kaarten naar het buitenland. Kaarten naar het buitenland worden met Priority-stempel voor je verstuurd.

Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard Nederland staat, een ander land invullen. Je betaalt het geldende PostNL-tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.

De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig, is onze ervaring. Alleen in België is de bezorging zeer constant, namelijk ongeveer 2-4 werkdagen. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Dit geldt ook voor (Zuid-)Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of de bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.

Ja, je kunt gewoon een kaartje sturen naar iemand die tot de risicogroep behoort. Het RIVM bevestigt op zijn website dat het besmettingsrisico via post of pakketjes “heel klein” is. Het RIVM geeft verder aan:

“Een virus heeft altijd een mens of dier nodig om ‘in leven te blijven’ en zich te kunnen delen. Buiten het lichaam kan het virus maar kort overleven. Dat is afhankelijk van bijvoorbeeld het soort oppervlak, de temperatuur en de luchtvochtigheid. Zo overleeft het virus in het algemeen beter op harde/gladde materialen zoals plastic, metaal en glas, en minder goed op poreuze oppervlakken zoals papier en karton.”

Op basis van de richtlijnen van het RIVM hebben wij geen reden om te twijfelen aan het versturen van een kaartje. Wel blijft het heel belangrijk om alle maatregelen te blijven volgen. Zie daarvoor de informatie op de website van het RIVM.

We versturen de kaarten digitaal naar de printers, zonder tussenkomst van personen. De printers worden met grote stapels papier gevuld, zodat contact met het papier minimaal is. Na het op maat snijden van de kaarten verwerken medewerkers van de drukkerij de kaarten en waarna ze machinaal in de enveloppen worden gestopt. Vervolgens dragen zij de kaarten over aan PostNL, die de kaarten sorteert en aan jouw postbode meegeeft.

Belangrijk om hierbij te vermelden is dat het besmettingsrisico via post en pakketten “heel klein” is volgens het RIVM. Verder houden onze drukkerij en de medewerkers van PostNL zich aan alle maatregelen van het RIVM. Dat betekent dat er anderhalve meter afstand is tussen medewerkers en dat zij regelmatig hun handen wassen.


 

Bezorging rondom de feestdagen

De post wordt iedere week van dinsdag t/m zaterdag bezorgd. Als één van deze werkdagen op een feestdag valt, wordt er geen post bezorgd door PostNL. In 2021 zijn dit de volgende dagen: 

  • Nieuwjaarsdag (vrijdag 1 januari 2021)
  • Koningsdag (dinsdag 27 april 2021)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 13 mei 2021)
  • Eerste kerstdag (zaterdag 25 december 2021)
  • Nieuwjaarsdag (zaterdag 1 januari 2022)

* Voor de bezorging zijn wij te allen tijde afhankelijk van PostNL en Red je Pakketje. Soms gebeurt het dat een kaartje is vertraagd, bijvoorbeeld doordat er iets niet goed ging bij de sortering in het sorteercentrum van PostNL, of door slechte weersomstandigheden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Is jouw kaartje niet bezorgd binnen de verwachte termijn en weet je zeker dat het bezorgadres klopt? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam