Oeps... Je hebt Cookies nog uit staan. Als je dit weer aanzet, zal onze website helemaal perfect werken.

Hulp nodig bij het aanzetten? Neem dan contact met ons op: info@kaartje2go.nl of bel 030-8700270

  • 1ste kaartje gratis t.w.v. €3,30
  • Als beste getest door o.a. Kassa & de Volkskrant

Vragen over: bezorging

Hoe worden mijn kaarten bezorgd?

De kaarten worden door de postbode (van PostNL) bezorgd. Voor een correcte bezorging ben je dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt meer dan 95% van de brievenbuspost op de juiste dag en op het juiste adres. 
Losse kaarten en kleine pakketjes gaan mee met de brievenbuspost van PostNL. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, het past gewoon door de brievenbus. Grotere pakketten verzenden we met de pakketdienst van PostNL, met track&trace code. Kijk hier of jouw pakket door de brievenbus past.

Kan ik kaarten naar het buitenland sturen?

Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks ongeveer 1500 kaarten naar het buitenland. Kaarten naar het buitenland worden met Priority stempel voor je verstuurd.
Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard Nederland staat, een ander land invullen. Je betaalt het geldende PostNL tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.


De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig is onze ervaring. Alleen in België is de bezorging zeer constant, ongeveer 3-4 werkdagen. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Ook binnen (Zuid!) Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.
 

Wanneer worden mijn kaarten bezorgd?

Elke werkdag geldt: vóór 20:00 uur besteld en betaald = dezelfde dag nog verzonden.
In de meeste gevallen bezorgt PostNL in Nederland de volgende dag, maar dit kunnen wij niet garanderen.

De maandag is per 1-1-2014 geen bezorgdag meer van PostNL, op maandag wordt helemaal geen post meer bezorgd.
Op zondag werd al geen post bezorgd.
Kaarten die in het weekend worden besteld, worden op maandag aan PostNL aangeboden.

Voor kaarten naar het buitenland geldt een langere bezorgtijd, bijvoorbeeld de bezorging naar België duurt ongeveer 3-4 werkdagen.
Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.
Alle kaarten die je naar het buitenland verstuurt, worden met Priority stempel verzonden.

Je kunt natuurlijk ook een verzenddatum in de toekomst kiezen!

Let op: Op feestdagen gelden andere openingstijden. Op 24 december en 31 december kun je uiterlijk tot 15:30 uur bestellen. Jouw kaarten verzenden we dan dezelfde dag nog.

Wat als ik vanuit het buitenland een kaartje verstuur naar een adres in Nederland?

Als je vanuit het buitenland via Kaartje2go een kaart verstuurt naar een adres in Nederland, dan geldt precies dezelfde levertijd: voor 20:00 uur besteld (Nederlandse tijd), is dezelfde werkdag nog verzonden per PostNL. Jouw kaarten worden in Nederland gedrukt en verzonden, vandaar!

Worden mijn kaarten milieuvriendelijk bezorgd?

Kaartje2go doet mee aan het project Groene Post. Dat betekent dat er bossen worden onderhouden en aangeplant om de CO2 te neutraliseren die bij de bezorging wordt uitgestoten. Uiteraard is dit geen perfecte oplossing, we zijn daarom ook op zoek naar nieuwe ideeën. Heb jij een goed idee? Mail ons

Doen jullie de kaartjes voor mij op de post?

Je kunt ervoor kiezen om de kaartjes rechtstreeks via Kaartje2go naar alle geadresseerden te laten versturen. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks Versturen. Zodra je jouw kaarten gemaakt en betaald hebt, wordt jouw bestelling klaargezet. Op de afgesproken verzenddatum worden jouw kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service, dit wordt verzorgd door PostNL.


Je kunt ook een pakketje kaarten bestellen, dan sturen we alle kaarten in 1 verpakking naar jouw huisadres. Na ontvangst kun je zelf de kaarten adresseren en versturen.

Moet ik thuisblijven om mijn bestelling in ontvangst te nemen?/Past mijn bestelling door de brievenbus?

De meeste bestellingen van setjes kaarten en enveloppen passen gewoon door je brievenbus. Je brievenbus moet natuurlijk wel aan de PostNL-richtlijnen voldoen (min. 265mm x 32mm).

De aantallen kaarten en enveloppen die nog maximaal door de brievenbus gaan en waar je dus niet voor thuis hoeft te blijven zijn:

A6 (10x15) enkele kaarten (zonder enveloppen) : 240 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (zonder enveloppen) : 120 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (zonder enveloppen) : 60 stuks

A6 (10x15) dubbele kaarten (incl. enveloppen) :  60 stuks
A5 (15x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen) :  40 stuks 
A4 (21x29) dubbele kaarten (incl. enveloppen) :  15 stuks

vierkante (10x10) enkele kaarten (incl. enveloppen) : 120 stuks
vierkante (14x14) enkele kaarten (incl. enveloppen) : 60 stuks
vierkante (21x21) enkele kaarten (incl. enveloppen) : 30 stuks

vierkante (10x10) dubbele kaarten (incl. enveloppen) : 100 stuks
vierkante (14x14) dubbele kaarten (incl. enveloppen) :  45 stuks
vierkante (21x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen) :  20 stuks

A6 (10x15) enveloppen :  120 stuks 
A5 (15x21) enveloppen :  60 stuks 
A4 (21x29) enveloppen :  40 stuks 

vierkante (10x10) enveloppen :  160 stuks 
vierkante (14x14) enveloppen :  80 stuks
vierkante (21x21) enveloppen :  40 stuks 

Alle hogere aantallen worden met de pakketdienst van PostNL bezorgd. Dit kan ’s ochtends, ’s middags of ’s avonds zijn. Als je niet thuis bent, vind je een bericht in je brievenbus waarin PostNL je informeert wanneer het pakketje opnieuw wordt aangeboden, of de locatie waar je het pakket zelf kunt afhalen.

Wordt mijn kaart anoniem verstuurd?

Jazeker, jouw kaart wordt anoniem verstuurd. Het is net als bij een gewone kaart, wij vermelden jouw naam of gegevens dus niet op de kaart. Alleen als je zelf ervoor kiest om je naam op de kaart te schrijven dan komt jouw naam erop. Wat komt er precies op de kaart: de tekst die je er zelf op schrijft, eventuele versiering die je hebt toegevoegd, en het adres van de geadresseerde.  

Welke postzegel moet op een kaart?

Verstuur je de kaarten rechtstreeks via ons, dan zorgen wij er met de ‘Port betaald’ stempel voor, dat er altijd voldoende is gefrankeerd.
Als je een pakketje kaarten thuis laat bezorgen om vervolgens zelf te versturen, wil je graag weten hoeveel postzegels er op de kaart of enveloppe moeten worden geplakt.

Alle enkele kaarten wegen minder dan 20 gram en kunnen dus met een postzegel 1 worden verstuurd. Een uitzondering hierop is de Enkel vierkant super (21x21cm), deze kaart met enveloppe moet met een postzegel 2 worden verstuurd.

Hieronder vind je de overige postzegeltarieven.

Dubbele wenskaart normaal 10x15cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbele wenskaart groot 15x21cm met witte enveloppe: postzegel 2
Dubbele wenskaart super 21x30cm met witte enveloppe: 3 postzegels 

Dubbel vierkant normaal 10x10cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant groot 14x14cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant super 21x2cm met witte enveloppe: postzegel 2

België
Let op: in België moeten op alle vierkante kaarten 2 postzegels worden geplakt. 

Enveloppen vooruit bestellen

Je kunt de enveloppen vooruit bestellen via deze link: www.kaartje2go.nl/enveloppen. Enveloppen vooruit bestellen is alleen mogelijk voor kaarten waar normaal gesproken ook enveloppen bij zitten: de dubbele kaarten en vierkante enkele kaarten. 

Je kunt kiezen uit 5 kleuren: wit, blauw, roze, groen en grijs. We rekenen €4,95 verzendkosten voor een pakketje enveloppen.

enveloppen

​Voor de witte enveloppen betaal je €0,25. Deze prijs ontvang je terug als je de kaarten bestelt, dus deze enveloppen zijn uiteindelijk gratis. Voor de gekleurde enveloppen betaal je €0,50 per enveloppe. Je ontvangt hiervan de helft terug wanneer je de kaarten bestelt. Uiteindelijk betaal je dan dus €0,25 per gekleurde enveloppe.

Actiecode
Na bestelling van de enveloppen ontvang je een actiecode. De code staat niet in de bestelbevestiging, maar in de verzendbevestiging van de enveloppen. Als je je kaartjes gaat bestellen, vul je de code in het winkelmandje in. 
​De code zorgt ervoor dat je het juiste bedrag als korting ontvangt (zie hierboven) en dat je het aantal vooruit bestelde enveloppen niet nogmaals bij de kaartjes krijgt. 

Inloggen
Let op dat je bent ingelogd met hetzelfde account waar je ook de kaartjes mee gaat bestellen, anders werkt de actiecode niet.

​Meer kaartjes nodig
Heb je enveloppen besteld en heb je toch meer kaartjes nodig? Dan ontvang je het resterende aantal enveloppen gewoon bij je kaartjes in het pakket. Bijvoorbeeld je hebt 50 enveloppen vooruit besteld, maar je bestelt 80 kaartjes. Dan vul je de actiecode in bij je bestelling, je ontvangt dan nog 30 enveloppen bij je kaartjes. 

Hoe kan ik een gedeelte van mijn kaarten door jullie laten versturen en een gedeelte op mijn adres ontvangen?

Soms wil je zowel kaarten rechtstreeks laten versturen, als een pakketje kaarten thuis ontvangen. Bijvoorbeeld je wilt 60 geboortekaartjes bestellen. Hiervan wil je 40 stuks door Kaartje2go laten versturen en 20 stuks thuis ontvangen om zelf te bezorgen of te bewaren. 

De oplossing is om er twee bestellingen van te maken. Je kunt de 40 kaarten direct versturen en adresseren op de site, wij zorgen er dan voor dat alle kaarten verzonden worden.
In het winkelmandje klik je op '2e versie maken'. Jouw kaart wordt gekopieerd, dus je hoeft hem niet helemaal overnieuw te maken. Nu doorloop je opnieuw het bestelproces, alleen kies je deze keer voor Pakketje kaarten.
Beide bestellingen kun je in je winkelmandje zetten en in 1 keer betalen. 

Terug naar boven