
Bezorging
De kaarten worden door de postbode (van PostNL) bezorgd. Voor een correcte bezorging ben je dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt meer dan 95% van de brievenbuspost op de juiste dag en op het juiste adres.
Losse kaarten en kleine pakketjes gaan mee met de brievenbuspost van PostNL. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, want het past gewoon door de brievenbus. Deze pakketjes zijn niet te volgen via de Track & Trace-code. Dit komt doordat de pakketjes in het sorteer- en bezorgproces vaak niet worden gescand. Grotere pakketten en de meeste cadeaus verzenden we met de pakketdienst van PostNL en zijn te volgen door middel van een Track & Trace-code. De Track & Trace code kun je in je account terugvinden.
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over de bezorging.
Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks een paar duizend kaarten naar het buitenland. Kaarten naar het buitenland worden met Priority-stempel voor je verstuurd.
Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard Nederland staat, een ander land invullen. Je betaalt het geldende PostNL-tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.
De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig, is onze ervaring. Alleen in België is de bezorging zeer constant, namelijk ongeveer 2-4 werkdagen. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Dit geldt ook voor (Zuid-)Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of de bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.
We versturen jouw bestelling zo snel mogelijk voor je. Als je op werkdagen voor 20:00 uur bestelt, geven wij je bestelling nog dezelfde dag aan PostNL mee. De bestellingen worden in de meeste gevallen binnen 1-2 werkdagen bezorgd door de postbode.
Avondbezorging
Ben je helaas te laat met bestellen, of wil je je bestelling dezelfde dag nog ontvangen is het vaak mogelijk om gebruik te maken van avondbezorging via onze bezorgpartner Trunkrs. De kosten hiervoor zijn €5,95. Hier vind je meer informatie over de mogelijkheden van avondbezorging.
Buitenland
Voor een indicatie van de levertijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken. Alle kaarten die wij naar het buitenland versturen, worden met Priority-stempel verzonden.
Als je vanuit het buitenland via Kaartje2go een kaart verstuurt naar een adres in Nederland, dan geldt precies dezelfde levertijd: voor 20:00 uur besteld (Nederlandse tijd), is dezelfde werkdag nog verzonden per PostNL. Jouw kaarten worden in Nederland gedrukt en verzonden, vandaar!
Bestel je kaarten vanuit een andere tijdszone? Kies dan voor de zekerheid voor de verzenddatum van een dag eerder. Door het verschil in tijdszones kan de verzenddatum in enkele gevallen verschuiven. Wanneer je de kaart een dag eerder verstuurt weet je zeker dat deze niet te laat wordt verzonden.
Kaartje2go doet mee aan het project Groene Post. Dat betekent dat er bossen worden onderhouden en aangeplant om de CO2 die bij de bezorging wordt uitgestoten te neutraliseren. Uiteraard is dit geen perfecte oplossing; we zijn dan ook op zoek naar nieuwe ideeën. Heb jij een goed idee? Mail ons!
Je kunt je kaarten rechtstreeks laten versturen via Kaartje2go of je kunt een pakketje kaarten bestellen.
Rechtstreeks versturen
Je kunt ervoor kiezen om de kaartjes rechtstreeks via Kaartje2go naar alle geadresseerden te laten versturen. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks versturen. Zodra je je kaarten gemaakt en betaald hebt, wordt je bestelling klaargezet. Op de afgesproken verzenddatum worden je kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service; dit wordt verzorgd door PostNL.
Pakketje kaarten bestellen
Je kunt ook een pakketje kaarten bestellen. We sturen alle kaarten dan in 1 verpakking naar je huisadres. Na ontvangst kun je de kaarten zelf adresseren en versturen.
Let op: bestel je meerdere pakketjes kaarten, bijvoorbeeld 2 varianten van dezelfde kaart, dan ontvang je deze in deelpakketjes. Alleen meerdere pakketjes met 1 kaart worden samengevoegd tot 1 pakket.
De meeste bestellingen van pakketjes kaarten, enveloppen, adresstickers en cadeaus passen gewoon door je brievenbus. Je brievenbus moet natuurlijk wel aan de PostNL-richtlijnen voldoen (min. 265mm x 32mm).
De aantallen kaarten en enveloppen die nog maximaal door de brievenbus gaan en waar je dus niet voor thuis hoeft te blijven zijn:
Rechthoekige kaarten
A6 (10x15) enkele kaarten (zonder enveloppen): 240 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (zonder enveloppen): 120 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (zonder enveloppen): 60 stuks
A6 (10x15) enkele kaarten (incl. enveloppen): 80 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (incl. enveloppen): 45 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (incl. enveloppen): 20 stuks
A6 (10x15) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
A5 (15x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 30 stuks
A4 (21x29) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 15 stuks
Vierkante kaarten (enkel of dubbel)
vierkante (10x10) enkele kaarten (incl. enveloppen): 120 stuks
vierkante (14x14) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
vierkante (21x21) enkele kaarten (incl. enveloppen): 30 stuks
vierkante (10x10) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 100 stuks
vierkante (14x14) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 40 stuks
vierkante (21x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 20 stuks
Langwerpige kaarten
langwerpige (10x21cm) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
langwerpige (10x21cm) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 40 stuks
Enveloppen
A6 (10x15) enveloppen: 120 stuks
A5 (15x21) enveloppen: 60 stuks
A4 (21x29) enveloppen: 40 stuks
vierkante (10x10) enveloppen: 160 stuks
vierkante (14x14) enveloppen: 80 stuks
vierkante (21x21) enveloppen: 40 stuks
langwerpige (10x21cm) enveloppen: 80 stuks
Alle hogere aantallen worden met de pakketdienst van PostNL bezorgd.
Alle pakketjes (m.u.v. proefdrukken en pakketjes met 1 kaart) krijgen een Track & Trace code, deze kun je terugvinden in je account. Als je niet thuis bent, vind je een bericht in je brievenbus waarin PostNL je informeert wanneer het pakketje opnieuw wordt aangeboden of wat de locatie is om het pakket zelf af te halen.
We hebben uit ervaring gemerkt dat de brievenbuspakketjes in het sorteer- en bezorgproces niet altijd worden gescand bij PostNL, daarom kun je jouw pakketje niet altijd volgen via de PostNL website.
Cadeaus
Voor cadeaus geldt dat ze allemaal door de brievenbus passen, behalve de flessen wijn en bier. Bij alle cadeaus, behalve de envelopjes met 2 zakjes thee, krijg je een Track & Trace code. Deze code kun je in je account terugvinden.
Jazeker, als jij dat wilt, wordt je kaart anoniem verstuurd. Het is net als bij een gewone kaart; we vermelden je naam of gegevens dus niet op de kaart. Alleen als je er zelf voor kiest om je naam op de kaart te schrijven, komt jouw naam erop.
De ontvanger heeft wel altijd het recht om bij ons op te vragen van wie de kaart afkomstig is. Wij zijn vanuit de wet verplicht om deze informatie vrij te geven. Meer informatie hierover kun je lezen in onze privacyverklaring.
Soms wil je zowel kaarten rechtstreeks laten versturen, als een pakketje kaarten thuis ontvangen. Je wilt bijvoorbeeld 60 geboortekaartjes bestellen. Hiervan wil je 40 stuks door Kaartje2go laten versturen en 20 stuks thuis ontvangen om zelf te bezorgen of te bewaren.
De oplossing is om er twee bestellingen van te maken. Je kunt de 40 kaarten direct versturen en adresseren op de site. Wij zorgen er dan voor dat alle kaarten verzonden worden. In het winkelmandje klik je vervolgens op 2e versie maken. Je kaart wordt dan gekopieerd, dus je hoeft hem niet helemaal opnieuw te maken. Nu doorloop je opnieuw het bestelproces, alleen kies je deze keer voor Pakketje kaarten. Beide bestellingen kun je in je winkelmandje zetten en in 1 keer betalen.
Indien je voor kaarten met foliedruk hebt gekozen, houdt er dan rekening mee dat je deze alleen als pakketje thuis kunt ontvangen.
Soms wil je een kaart eerst thuis ontvangen voordat je deze weggeeft of verstuurt. Misschien wil je de kaart aan een cadeau toevoegen of moeten alle collega’s, familieleden of teamgenoten er nog een persoonlijke tekst op schrijven.
Bij alle dubbele kaarten kun je daarom kiezen om één kaart als pakketje te versturen naar je eigen adres. Nadat je de kaart hebt gemaakt, kies je voor Thuis ontvangen of Pakketje kaarten bestellen, vul je je eigen adres in en kies je bij het aantal voor 1 kaart. De verzendkosten voor deze kaart bedragen €2,49 euro. We verpakken de kaart namelijk in een stevige, kartonnen envelop en door het gewicht hiervan zijn de verzendkosten iets hoger.
Cadeau bij je kaart
Let op: Wil je een cadeau meesturen met je kaart? Bijvoorbeeld een fles wijn of een cadeaubon? Kies dan juist niet voor het pakketje, maar voor rechtstreeks versturen. Cadeaus kun je alleen meesturen bij rechtstreeks verstuurde kaarten.
Jazeker, dat kan! Soms weet je van tevoren al dat je niet thuis bent om je pakketje in ontvangst te nemen. Dan is het handig om je pakketje op een PostNL-punt te laten bezorgen, zodat je het op een later moment kunt ophalen. Deze optie vind je tijdens het bestellen bij de stap waar je jouw eigen adres ook invult.
Let op: De meeste pakketjes kaarten passen gewoon door de brievenbus en hier hoef je dus niet voor thuis te blijven. De optie om een PostNL-punt te kiezen krijg je dus alleen als jouw pakketje niet door de brievenbus past. Wil je alvast weten of jouw pakketje wel of niet door de brievenbus gaat passen? Kijk dan even bij deze veelgestelde vraag.
Duurzame bezorgoptie
Je pakketje direct bij een PostNL-locatie laten bezorgen is ook nog eens duurzaam! Jouw pakketje carpoolt namelijk met andere pakketjes naar één locatie. Op die manier wordt er CO2 bespaard, omdat de bezorger niet naar alle afzonderlijke adressen hoeft te rijden.
Soms bestel je van meerdere ontwerpen tegelijk een pakketje kaarten. Bijvoorbeeld een versie voor de dag- en avondgasten voor je bruiloft. Of van meerdere eigen foto’s. In zo’n geval ontvang je je bestelling in deelpakketjes, de bestellingen kunnen niet worden samengevoegd tot 1 pakket. Binnen Nederland rekenen we geen verzendkosten voor pakketjes met 10 of meer kaarten, dus in de meeste gevallen kost jou dit dus geen extra verzendkosten.
Een uitzondering hierop zijn de pakketjes met hierin één kaart. Als je meerdere pakketjes met één kaart naar hetzelfde adres tegelijk bestelt, worden ze automatisch samengevoegd tot 1 pakketje. Je betaalt dan ook eenmaal de verzendkosten van €2,49.
Bij ons geldt: op een werkdag vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van PostNL komt de kaart in het algemeen de volgende werkdag aan. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag de post. Kies je voor reguliere bezorging tegen het normale PostNL tarief, dan kan jouw kaart dus bezorgd worden van dinsdag t/m zaterdag en niet op zondag en maandag.
Avondbezorging
Soms lukt het niet om je kaart voor 20:00 uur te bestellen. Normaal gesproken wordt jouw bestelling pas de volgende werkdag pas verzonden, waardoor hij de bezorgdag daarna bezorgd kan worden. Hier hebben we nu een mooie oplossing voor! Op maandag t/m donderdag, tussen 20:00 uur en middernacht, kun je kiezen voor avondbezorging via onze bezorgpartner Trunkrs. Voor €5,95 kan jouw bestelling de volgende dag tussen 17:00 en 22:00 uur worden bezorgd.
Van vrijdagavond 20:00 uur tot maandagochtend 10:30 uur, kun je kiezen voor bezorging op maandagavond (via PostNL anders pas bezorging op dinsdag mogelijk).
Bestel je op werkdagen voor 10:30 uur ochtends, dan kan je bestelling zelfs nog dezelfde dag tussen 17:00 en 22:00 uur worden bezorgd.
Als je op een werkdag vóór 20:00 uur bestelt, wordt jouw kaart tegen het normale PostNL tarief vandaag nog verzonden. Ben je net te laat, wordt jouw kaart normaal gesproken de volgende dag pas verzonden, waardoor hij de dag dáárna pas kan aankomen. Dan verlies je dus een dag. Hier hebben we een oplossing voor! Wil je je kaart toch heel graag vandaag verzonden hebben, kun je gebruikmaken van avondbezorging. De kosten hiervoor zijn €5,95.
Maandag t/m donderdag
Tussen 20:00 en middernacht wordt jouw kaart of kaart met cadeau de volgende dag tussen 17:00 uur en 22:00 uur bezorgd door onze bezorgpartner Trunkrs.
Weekend
Normaal gesproken als je op vrijdag na 20:00 uur bestelt, wordt jouw kaart op maandag verzonden en zal deze op dinsdag worden bezorgd. Wil je dat jouw kaart toch nog op maandag aankomt, dan kun je in het weekend kiezen voor avondbezorging. Bestel je tussen vrijdagavond 20:00 uur en maandagochtend 10:30 uur, dan kan jouw bestelling op de maandag tussen 17:00 uur en 22:00 uur worden bezorgd.
Rechtstreeks verstuurde kaarten of kaarten met cadeaus
In de bestelstap waar je kiest voor de verzenddatum van jouw kaart, vind je onder de kalender een vinkje om te kiezen voor avondbezorging, op de momenten wanneer dit mogelijk is.
Pakketje kaarten
Wil je een pakketje kaarten bestellen, dan vind je de optie voor avondbezorging in de bestelstap Controleer je kaart. Dit is de stap vlak voordat je naar het winkelmandje gaat.
Let op: Het is niet mogelijk om avondbezorging te kiezen voor bestellingen met kaarten naar meerdere adressen tegelijk, naar een adres in het buitenland, bedrijfsadressen, ziekenhuizen, postbussen of adressen op de Waddeneilanden.
PostNL bezorgt niet op maandag. Wil je toch jouw bestelling op maandag bezorgd hebben, bijvoorbeeld vanwege een verjaardag, dan kun je gebruik maken van avondbezorging op maandag, via onze bezorgpartner Trunkrs. Tussen vrijdagavond 20:00 uur en maandagochtend 10:30 uur kun je kiezen voor avondbezorging op de eerstvolgende maandag. Jouw bestelling wordt dan op de eerstvolgende maandagavond tussen 17:00 uur en 22:00 uur bezorgd. De kosten hiervoor bedragen €5,95 binnen Nederland. Ook kun je een bestelling op een andere maandag vooruit plannen. Je selecteert dan als verzenddatum de maandag die je wenst en kiest vervolgens voor avondbezorging op dezelfde dag.
Normaal gesproken is het zo dat als je op een werkdag een bestelling plaatst, wij die op dezelfde dag aanbieden aan PostNL. De bezorging zal dan op zijn vroegst de dag erna plaatsvinden. Soms heb je de bestelling echter op dezelfde dag al nodig, bijvoorbeeld als je de verjaardag van een vriend of vriendin een (klein) beetje bent vergeten.
Bestel je op een werkdag vóór 10:30 uur, dan kun je jouw bestelling via onze bezorgpartner Trunkrs nog dezelfde avond tussen 17:00 uur en 22:00 uur laten bezorgen. Superhandig! De kosten hiervoor bedragen €5,95.
NB: wil je de kaarten vandaag ook nog versturen, dan is deze optie van avondbezorging niet de beste. Neem alsjeblieft voordat je de bestelling plaatst contact op met ons klanttevredenheidsteam en zij kijken graag met je naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld bezorging per koerier of ophalen bij onze drukkerij.
De service voor avondbezorging bezorging kost €5,95. De avondbezorging wordt uitgevoerd door onze bezorgpartner Trunkrs.
Trunkrs is onze bezorgpartner voor avondbezorging. Ze hebben een gesloten netwerk met eigen, zelf opgeleide chauffeurs om de beste bezorgkwaliteit te garanderen. De kosten hiervoor bedragen €5,95.
Mogelijkheden met Trunkrs:
- Op werkdagen vóór 10:30 uur kun je kiezen voor bezorging op dezelfde dag tussen 17:00-22:00 uur.
- Van maandag t/m donderdag kun je ‘s avonds tussen 20:00 en middernacht kiezen voor avondbezorging op de volgende dag.
- Van vrijdagavond 20:00 uur tot maandagochtend 10:30 uur kun je kiezen voor avondbezorging op maandag.
- Vooruit plannen van avondbezorging op deze dagen is ook mogelijk. Selecteer de gewenste verzenddatum en kies vervolgens voor avondbezorging op dezelfde dag.
Niet thuis?
Is de ontvanger niet thuis en past de bestelling niet door de brievenbus, dan probeert Trunkrs je bestelling bij de buren af te leveren en anders komen ze de volgende avond opnieuw.
Let op: Het is niet mogelijk om avondbezorging te kiezen voor bestellingen met kaarten naar meerdere adressen tegelijk, naar een adres in het buitenland, ziekenhuizen, bedrijfsadressen, postbussen of adressen op de Waddeneilanden.
Wat vervelend dat jouw bestelling niet is bezorgd! PostNL bezorgt de post normaal gesproken binnen 2 werkdagen in Nederland. Is de bestelling na 2 werkdagen nog niet bezorgd? Uiteraard bieden wij in dat geval graag een gepaste oplossing aan. Neem dan contact op met ons Klanttevredenheidsteam, wij helpen je natuurlijk graag verder.
Valentijn valt dit jaar op een dinsdag, dat is heel fijn want op deze dag bezorgd PostNL. Geen reden dus om jouw partner, goede vriend(in) of die ene speciale persoon niet te verrassen met een lieve kaart of kaart met cadeau! Je kunt meerdere dingen doen.
- Meestal levert PostNL de volgende dag, wanneer je op maandag een kaart besteld komt deze dan idealiter op dinsdag binnen.
- Wil je zeker weten dat de ontvanger het kaartje op Valentijnsdag in huis heeft? Verstuur de kaart al wat eerder in de week en gebruik de extra adresregel voor een boodschap als Pas openmaken op dinsdag. Zo komt de kaart wel wat eerder aan, maar kan de ontvanger hopelijk haar nieuwsgierigheid bedwingen!
- Je kunt ook je kaart zelf bezorgen of geven. De kaart kun je dan al ruim van tevoren bestellen en bij jou thuis laten bezorgen. Als je kiest voor Thuis ontvangen, ontvang je de kaart (zonder adres achterop) met blanco envelop in een verpakking.
Heb je toch een andere vraag?
Kunnen wij je ergens mee helpen?

Mailen
Onze mailbox is altijd geopend voor vragen. Op werkdagen ontvang je doorgaans binnen 24 uur een reactie van ons.
