Onze cookies maken winkelen en reclame persoonlijker. Als je verder gaat accepteer je deze cookies. Meer weten?

Vragen over: Bezorging

Hoe worden mijn kaarten bezorgd?

De kaarten worden door de postbode (van PostNL) bezorgd. Voor een correcte bezorging ben je dus afhankelijk van de postbode, net als wanneer je zelf een kaartje naar de brievenbus brengt. PostNL bezorgt meer dan 95% van de brievenbuspost op de juiste dag en op het juiste adres.

Losse kaarten en kleine pakketjes gaan mee met de brievenbuspost van PostNL. Hier hoef je niet voor thuis te blijven, want het past gewoon door de brievenbus. Grotere pakketten en de meeste cadeaus verzenden we met de pakketdienst van PostNL en zijn te volgen door middel van een Track & Trace-code. De Track & Trace code kun je in je account terugvinden.

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over de bezorging.

 

Kan ik kaarten naar het buitenland sturen?

Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks een paar duizend kaarten naar het buitenland. Kaarten naar het buitenland worden met Priority-stempel voor je verstuurd.

Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard Nederland staat, een ander land invullen. Je betaalt het geldende PostNL-tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.

De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig, is onze ervaring. Alleen in België is de bezorging zeer constant, namelijk ongeveer 3-4 werkdagen. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Dit geldt ook voor (Zuid-)Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of de bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.

Wanneer worden mijn kaarten bezorgd?

Elke werkdag geldt: vóór 20:00 uur besteld en betaald = dezelfde dag nog verzonden. Bestellingen naar adressen binnen Nederland komen in 95% van de gevallen de volgende werkdag aan.

De kaarten die naar België gaan, komen doorgaans binnen 3 tot 4 werkdagen aan. Voor een indicatie van de levertijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken. Alle kaarten die wij naar het buitenland versturen, worden met Priority-stempel verzonden.

Let op: Op feestdagen gelden andere openingstijden. Op 24 december en 31 december kun je uiterlijk tot 15:30 uur bestellen. Jouw kaarten verzenden we dan dezelfde dag nog.

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over de bezorging.

Wat als ik vanuit het buitenland een kaartje verstuur naar een adres in Nederland?

Als je vanuit het buitenland via Kaartje2go een kaart verstuurt naar een adres in Nederland, dan geldt precies dezelfde levertijd: voor 20:00 uur besteld (Nederlandse tijd), is dezelfde werkdag nog verzonden per PostNL. Jouw kaarten worden in Nederland gedrukt en verzonden, vandaar!

Worden mijn kaarten milieuvriendelijk bezorgd?

Kaartje2go doet mee aan het project Groene Post. Dat betekent dat er bossen worden onderhouden en aangeplant om de CO2 die bij de bezorging wordt uitgestoten te neutraliseren. Uiteraard is dit geen perfecte oplossing; we zijn dan ook op zoek naar nieuwe ideeën. Heb jij een goed idee? Mail ons!

Doen jullie de kaartjes voor mij op de post?

Je kunt je kaarten rechtstreeks laten versturen via Kaartje2go of je kunt een pakketje kaarten bestellen.

Rechtstreeks versturen

Je kunt ervoor kiezen om de kaartjes rechtstreeks via Kaartje2go naar alle geadresseerden te laten versturen. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks versturen. Zodra je je kaarten gemaakt en betaald hebt, wordt je bestelling klaargezet. Op de afgesproken verzenddatum worden je kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service; dit wordt verzorgd door PostNL.

Pakketje kaarten bestellen

Je kunt ook een pakketje kaarten bestellen. We sturen alle kaarten dan in 1 verpakking naar je huisadres. Na ontvangst kun je de kaarten zelf adresseren en versturen.

Moet ik thuisblijven om mijn bestelling in ontvangst te nemen?/Past mijn bestelling door de brievenbus?

De meeste bestellingen van pakketjes kaarten, enveloppen, adresstickers en cadeaus passen gewoon door je brievenbus. Je brievenbus moet natuurlijk wel aan de PostNL-richtlijnen voldoen (min. 265mm x 32mm).

De aantallen kaarten en enveloppen die nog maximaal door de brievenbus gaan en waar je dus niet voor thuis hoeft te blijven zijn:

Rechthoekige kaarten 
A6 (10x15) enkele kaarten (zonder enveloppen): 240 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (zonder enveloppen): 120 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (zonder enveloppen): 60 stuks

A6 (10x15) enkele kaarten (incl. enveloppen):  80 stuks
A5 (15x21) enkele kaarten (incl. enveloppen):  45 stuks
A4 (21x29) enkele kaarten (incl. enveloppen):  20 stuks

A6 (10x15) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  60 stuks
A5 (15x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  40 stuks
A4 (21x29) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  15 stuks

Vierkante kaarten (enkel of dubbel)
vierkante (10x10) enkele kaarten (incl. enveloppen): 120 stuks
vierkante (14x14) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
vierkante (21x21) enkele kaarten (incl. enveloppen): 30 stuks

vierkante (10x10) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 100 stuks
vierkante (14x14) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  45 stuks
vierkante (21x21) dubbele kaarten (incl. enveloppen):  20 stuks

Langwerpige kaarten
Langwerpige (10x21cm) enkele kaarten (incl. enveloppen): 60 stuks
Langwerpige (10x21cm) dubbele kaarten (incl. enveloppen): 40 stuks

Enveloppen
A6 (10x15) enveloppen:  120 stuks
A5 (15x21) enveloppen:  60 stuks
A4 (21x29) enveloppen:  40 stuks

vierkante (10x10) enveloppen:  160 stuks
vierkante (14x14) enveloppen:  80 stuks
vierkante (21x21) enveloppen:  40 stuks

Langwerpige (10x21cm) enveloppen:  80 stuks

Alle hogere aantallen worden met de pakketdienst van PostNL bezorgd.

Alle pakketjes (m.u.v. proefdrukken en pakketjes met 1 kaart) krijgen een Track & Trace code, deze kun je terugvinden je account. Als je niet thuis bent, vind je een bericht in je brievenbus waarin PostNL je informeert wanneer het pakketje opnieuw wordt aangeboden of wat de locatie is om het pakket zelf af te halen. 

Cadeaus
Voor cadeaus geldt dat ze allemaal door de brievenbus passen, behalve de flessen wijn en bier. Bij alle cadeaus, behalve de envelopjes met 2 zakjes thee, krijg je een Track & Trace code. Deze code kun je in je account terugvinden.

Wordt mijn kaart anoniem verstuurd?

Jazeker, als jij dat wilt, wordt je kaart anoniem verstuurd. Het is net als bij een gewone kaart; we vermelden je naam of gegevens dus niet op de kaart. Alleen als je er zelf voor kiest om je naam op de kaart te schrijven, komt jouw naam erop.

De volgende zaken komen op de kaart: de tekst die je er zelf op schrijft, eventuele versiering die je hebt toegevoegd en het adres van de geadresseerde.

Hoe kan ik een gedeelte van mijn kaarten door jullie laten versturen en een gedeelte op mijn adres ontvangen?

Soms wil je zowel kaarten rechtstreeks laten versturen, als een pakketje kaarten thuis ontvangen. Je wilt bijvoorbeeld 60 geboortekaartjes bestellen. Hiervan wil je 40 stuks door Kaartje2go laten versturen en 20 stuks thuis ontvangen om zelf te bezorgen of te bewaren. 


De oplossing is om er twee bestellingen van te maken. Je kunt de 40 kaarten direct versturen en adresseren op de site. Wij zorgen er dan voor dat alle kaarten verzonden worden. In het winkelmandje klik je vervolgens op 2e versie maken. Je kaart wordt dan gekopieerd, dus je hoeft hem niet helemaal opnieuw te maken. Nu doorloop je opnieuw het bestelproces, alleen kies je deze keer voor Pakketje kaarten. Beide bestellingen kun je in je winkelmandje zetten en in 1 keer betalen.

Hoe bestel ik mijn kaart zonder adres achterop? / Ik wil mijn kaart cadeau geven

Soms wil je een kaart eerst thuis ontvangen voordat je deze weggeeft of verstuurt. Misschien wil je de kaart aan een cadeau toevoegen of moeten alle collega’s, familieleden of teamgenoten er nog een persoonlijke tekst op schrijven.

Bij alle dubbele kaarten kun je daarom kiezen om één kaart als pakketje te versturen naar je eigen adres. Nadat je de kaart hebt gemaakt, kies je voor Thuis ontvangen, vul je je eigen adres in en kies je bij het aantal voor 1 kaart. De verzendkosten voor deze kaart bedragen €2,95 euro. We verpakken de kaart namelijk in een stevige, kartonnen envelop en door het gewicht hiervan zijn de verzendkosten iets hoger.

Cadeau bij je kaart
Let op: Wil je een cadeau meesturen met je kaart? Bijvoorbeeld een fles wijn of een cadeaubon? Kies dan juist niet voor het pakketje, maar voor rechtstreeks versturen. Cadeaus kun je alleen meesturen bij rechtstreeks verstuurde kaarten.

Kan ik een kaart met cadeau naar een adres in het buitenland versturen?

Cadeaus kunnen momenteel alleen naar adressen binnen Nederland en België verzonden worden.

Kan ik mijn pakketje ook bij een PostNL-locatie laten bezorgen?

Jazeker, dat kan! Soms weet je van tevoren al dat je niet thuis bent om je pakketje in ontvangst te nemen. Dan is het handig om je pakketje op een PostNL-punt te laten bezorgen, zodat je het op een later moment kunt ophalen. Deze optie vind je tijdens het bestellen bij de stap waar je jouw eigen adres ook invult. 

Let op: De meeste pakketjes kaarten passen gewoon door de brievenbus en hier hoef je dus niet voor thuis te blijven. De optie om een PostNL-punt te kiezen krijg je dus alleen als jouw pakketje niet door de brievenbus past. Wil je alvast weten of jouw pakketje wel of niet door de brievenbus gaat passen? Kijk dan even bij deze veelgestelde vraag.

Duurzame bezorgoptie
Je pakketje direct bij een PostNL-locatie laten bezorgen is ook nog eens duurzaam! Jouw pakketje carpoolt namelijk met andere pakketjes naar één locatie. Op die manier wordt er CO2 bespaard, omdat de bezorger niet naar alle afzonderlijke adressen hoeft te rijden.