Oeps... Je hebt Cookies nog uit staan. Als je dit weer aanzet, zal onze website helemaal perfect werken.

Hulp nodig bij het aanzetten? Neem dan contact met ons op: info@kaartje2go.nl of bel 030-8700270

  • 1ste kaartje gratis t.w.v. €3,30
  • Als beste getest door o.a. Kassa & de Volkskrant

Vragen over: een kaart maken

Een proefdruk aanvragen

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen, zodat je zeker weet dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefkaart niet bevalt. 

Heb je al een account, dan kun je via de website een proefkaartje aanvragen voor jouw geboortekaartje, trouwkaart of uitnodiging. Vul je e-mailadres in en je ontvangt van ons een code voor een proefdruk. 

Nieuw bij Kaartje2go? Wanneer je je voor het eerst aanmeldt bij Kaartje2go, ontvang je de eerste kaart gratis. Zo kun je dus direct een gratis proefdruk maken.

Als je een rechthoekige of vierkante enkele kaart maakt waarbij je de gehele achterkant ontwerpt is het nog niet mogelijk om een proefdruk te bestellen. Je kunt dan een mail sturen naar info@kaartje2go.nl, dan maken we een dubbele proefdruk voor je in orde met je ontwerp.

Ik kan geen foto uploaden

Als je geen foto kunt uploaden, kan het liggen aan het type bestand. Bij Kaartje2go moet je afbeelding een JPG of PNG bestand zijn (dus geen .bmp .gif of .eps). Je kunt dit controleren door te kijken hoe de bestandsnaam eindigt: is het .jpg, .jpeg of .png, dan is het goed.
Als je een foto hebt die geen .jpg of .png is dan kun je die omzetten naar een .jpg. Hiervoor zijn verschillende fotobewerkingsprogramma's (zoals Photoshop) en websites zoals www.fotoaanpassen.nl (upload je foto, en sla het daarna op als jpg via Bestand). 

Een andere oorzaak kan zijn dat je niet de laatste versie van Adobe Flashplayer op je computer hebt geïnstalleerd. Dit is gratis software die op elke computer staat, en je voor veel websites nodig hebt. Je kunt controleren welke versie van Flashplayer je hebt door naar deze link te gaan: http://helpx.adobe.com/nl/flash-player.html. Indien nodig wordt in vijf eenvoudige stappen uitgelegd hoe je Flashplayer kunt installeren of updaten.

Gebruik je Internet Explorer als browser? Kijk dan eens of je Google Chrome als browser kunt installeren. Dit is een veilige, snelle en eenvoudige browser die in korte tijd zeer populair is geworden vanwege het grote gebruiksgemak en uitstekende betrouwbaarheid. 

 

Het logo op de achterkant van de kaart verwijderen

Wij snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt, zonder logo bestellen. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap Controleer je kaart het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken, en vervolgens het vinkje aan te zetten bij ‘geen logo tonen’. 

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. Enkele vierkante kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Hoe kan ik een dubbele kaart kiezen?

Zodra je hebt geklikt op 'Maak deze kaart' kun je kiezen voor een enkele of dubbele kaart. Het formaat kies je als je klaar bent met het ontwerpen van je kaart.

Wat nu als ik zelf geen leuke foto heb?

Kaartje2go heeft een ruime keuze aan leuke wenskaarten in allerlei categorieën. Bekijk onze kaartengalerij en je vindt gegarandeerd een leuke kaart!

Kan ik ook zelf het lettertype van mijn kaarten bepalen?

Ja, je kunt kiezen uit een aantal leuke lettertypes om je kaart mee te versieren. Ook de kleur en lettergrootte kun je zelf kiezen.

Ik kom niet verder (er ontbreekt een knop)

Als je niet verder kunt en er lijkt een knop te ontbreken, dan heb je mogelijk de pagina gezoomd (verkleind) en daardoor zijn sommige knopjes niet zichtbaar. Je kunt terugzoomen naar 100% door de toetsen ctrl+0 of cmd+0 tegelijk in te toetsen (0 = nul). Je kunt ook in kleine stapjes uitzoomen door tegelijk de ctrl-toets (of cmd-toets) en de min-toets in de drukken.
Lukt het niet met de toetscombinatie, kun je dit ook via het menu van je browser doen. Klik op het menu Beeld (boven in beeld) en vervolgens op 'Zoom' of 'In-en uitzoomen'. Zet dit op 100% of 'reset'. Als je het menu Beeld niet ziet, druk dan even op je Alt-toets. Dan zul je het zien verschijnen.

Moet ik altijd inloggen om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, inloggen is niet noodzakelijk. Iedereen kan kaarten bestellen bij Kaartje2go.

Inloggen met je account heeft wel heel veel voordelen. Zo ontvang je korting als je meerdere kaarten bestelt. Je krijgt een adresboekje en een kalender met e-mail herinneringsservice. Daarnaast worden al je kaarten opgeslagen in je account, zodat je ze later eenvoudig kunt hergebruiken.

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in jouw account. Om jouw kaarten te bekijken kun je naar 'Jouw kaarten' gaan (ga met je muis over jouw naam rechtsbovenin het scherm). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling, middels de knop Bijbestellen naast de kaart. Als je wilt kun je een kaartje nog aanpassen nadat je op de knop Bijbestellen hebt geklikt. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.

 

Hoe kan ik een kaart opslaan?

Je kunt je kaart opslaan in je account om er later mee verder te gaan:

- Log eerst in via "Inloggen of aanmelden" (als er boven in beeld jouw naam staat, ben je al ingelogd)
- Maak je kaart
- Klik rechtsboven in de hoek op Opslaan
- Jouw kaart is nu opgeslagen in je account onder Ontwerpen

Je kunt de kaart terugvinden door met je muis over je naam te gaan (rechtsboven in beeld), en daarna naar Jouw kaarten > Ontwerpen. Je kunt ieder moment verder gaan met je kaart door op de knop 'Verder gaan' te klikken.

Algemene tips bij problemen met het maken van een kaart

De kaartmaker is het gedeelte waar je de kaart kunt bewerken (tekst toevoegen, versiering plaatsen). Als je de kaartmaker niet kunt openen, of je komt in de kaartmaker een probleem tegen, volg dan s.v.p. eerst deze stappen en kijk dan of het probleem is opgelost. Als het probleem blijft bestaan, neem dan contact op met het klanttevredenheidsteam

De meest voorkomende oorzaak waardoor je niet de kaartmaker kunt openen, is dat je niet de nieuwste versie van Adobe Flashplayer hebt geïnstalleerd op je computer. Dit is gratis software die op bijna elke pc staat, en die je voor veel websites nodig hebt. Je kunt controleren welke versie van Flashplayer je hebt door naar deze link te gaan: http://helpx.adobe.com/nl/flash-player.html. Indien nodig wordt in vijf eenvoudige stappen uitgelegd hoe je Flashplayer kunt installeren of updaten.

Gebruik je Internet Explorer als browser? Kijk dan eens of je Google Chrome als browser kunt installeren. Dit is een veilige, snelle en eenvoudige browser die in korte tijd zeer populair is geworden vanwege het grote gebruiksgemak en uitstekende betrouwbaarheid. 

Wordt mijn kaart anoniem verstuurd?

Jazeker, jouw kaart wordt anoniem verstuurd. Het is net als bij een gewone kaart, wij vermelden jouw naam of gegevens dus niet op de kaart. Alleen als je zelf ervoor kiest om je naam op de kaart te schrijven dan komt jouw naam erop. Wat komt er precies op de kaart: de tekst die je er zelf op schrijft, eventuele versiering die je hebt toegevoegd, en het adres van de geadresseerde.  

Hoe kan ik van een dubbele kaart een enkele kaart maken (of andersom)?

Een dubbele kaart die je in de galerij hebt gevonden, kun je ook als een enkele kaart kiezen, en andersom. Dit doe je in het scherm "Kies je kaart", net nadat je hebt geklikt op "Maak deze kaart". 

Heb je eenmaal gekozen voor een enkele of dubbele kaart en je hebt je kaartje ontworpen, kun je niet meer wisselen. Je zult dan opnieuw moeten beginnen met je kaart. 

De rechthoekige enkele kaarten kun je zowel als pakketje als per stuk bestellen.
De vierkante enkele kaarten kun je alleen per pakketje bestellen.

Tips bij het maken van een kaart

Op de website van Kaartje2go kun je gemakkelijk je eigen kaarten ontwerpen met behulp van onze online kaartmaker. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten tijdens het maken van je kaarten:

1. Plaats foto’s, teksten en figuren minimaal een halve centimeter van de rand van de kaart. 
Als je elementen te dicht op de rand plaatst, is er een kans dat er delen van dat element van de kaart worden afgesneden.


2.  Figuren, teksten & foto’s over de rand van de kaart plaatsen.
Wil je dat een figuur, foto of tekst van de kaart “afloopt”, plaats hem dan in zijn geheel minimaal een halve centimeter over de rand van de kaart. Plaats je hem maar een klein stukje over de rand, dan is er kans dat toch het hele element zichtbaar is op de gedrukte kaart.




3.  Achtergrond afbeeldingen.
Wil je een afbeelding gebruiken over de gehele kaart, dan zijn er 2 manieren om dit te doen.
- Upload je foto via "foto’s en plaatjes" in het rechtermenu, en kies de optie “stel in als achtergrondfoto”.
(De knop is te gebruiken zodra je foto helemaal geüpload is) 
- Upload je foto via “achtergrond” in het rechtermenu en kies “zelf achtergrond uploaden”


4. Witte rand rondom je ontwerp
Het gebruik van een smalle witte rand in je kaart raden wij af. Met het bijsnijden van de kaart is er dan een grotere kans op ongelijke randen. Wil je toch graag een witte rand rondom je kaart, zorg er dan voor dat de rand minimaal 1cm breed is.




5. Upload bij voorkeur afbeeldingen met een hoge resolutie. 
Dit geeft het beste resultaat. Als vuistregel kun je aanhouden dat het JPG bestand minimaal 600 kb moet zijn om een mooie kwaliteit te behalen.
 


Proefdruk
Als je een grote bestelling gaat plaatsen, is het altijd aan te raden eerst een proefdruk te bestellen. Dan kun je zien hoe jouw kaartje er in het echt uit komt te zien. Voor een gratis proefdruk kun je, voordat je de kaart bestelt, een mailtje sturen naar info@kaartje2go.nl.

Mocht je er niet uitkomen of twijfelen of je het goed hebt gedaan, neem dan gerust contact op met ons klanttevredenheidsteam.
 

 

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Bijvoorbeeld als je trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

1. De kaart is nog niet besteld
In je account onder Jouw kaarten > Ontwerpen kun je de kaart opzoeken, en klikken op 'kopie maken'. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op 'tweede versie maken'. 

2. De kaart is al besteld
Zoek de kaart in je account op via Jouw kaarten > Bestellingen, en klik op Bijbestellen. Dan wordt er een kopie van je kaartje aangemaakt, en die kun je aanpassen. 
LET OP: in sommige gevallen is het mogelijk een bestelling nog te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop 'Wijzigen' wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Hoe plaats ik een andere taal op mijn kaart?

Talen die het Nederlandse alfabet gebruiken, zoals Engels en Duits, kun je gewoon gebruiken op het kaartje. 
Voor andere talen zoals Turks is het wat lastiger. Niet elk lettertype in de kaartmaker bevat alle letters. Het helpt om meerdere lettertypes te proberen. Zodra je op de kaart de letters juist in beeld ziet, wordt het ondersteund en zal het ook goed worden afgedrukt. Een lettertype wat veel tekens ondersteunt, is Mapoe. 

Er zijn ook talen die hele andere letters gebruiken, zoals Cyrillisch, Chinees of Hebreeuws. Deze letters kun je niet gewoon typen in de kaartmaker. Je kunt wel in een fotobewerkingsprogramma een afbeelding in hoge kwaliteit maken van je tekst, en deze uploaden in je kaart. Bestel dan altijd een proefkaart, zodat je kunt beoordelen of de tekst mooi op het kaartje is gekomen! 
Als je hulp nodig hebt bij het maken van zo'n afbeelding, stuur dan even een e-mail naar het klanttevredenheidsteam. 

Kan ik een gemaakte kaart nog wijzigen?

Je kunt je bestelling alleen wijzigen als de kaarten nog niet zijn gedrukt. Dit is het geval als jouw verzenddatum in de toekomst ligt.

Als je de kaart al besteld hebt, kijk dan in jouw account onder 'Jouw kaarten'>'Bestellingen' en klik op het knopje 'Wijzigen' naast de bestelling. Je kunt jouw kaart, bezorgadres(sen) of verzenddatum wijzigen. Alleen het formaat kun je niet meer veranderen omdat de bestelling al is betaald. Wijzigen is alleen mogelijk als een kaart nog niet is gedrukt.

Let op: elke wijziging overschrijft jouw bestelling. Wil je jouw ontwerp als basis gebruiken voor een nieuwe bestelling, klik dan op 'Bijbestellen'. 

Was je niet ingelogd, kun je via deze link je kaartje wijzigen (alleen als de kaart nog niet is gedrukt): www.kaartje2go.nl/wijzigen

Als je nog iets wilt wijzigen in een kaart die je nog niet besteld hebt, kijk dan in je account onder Jouw Kaarten > 'Ontwerpen' en klik op 'Verder gaan'. Nu kun je jouw ontwerp afmaken en de bestelling verder afronden.        

Hoe bestel ik een pakketje kaartjes?

Je kunt bij Kaartje2go een pakketje kaartjes bestellen, welke naar jouw huisadres wordt gestuurd. Je ontvangt de kaartjes ongeadresseerd in 1 verpakking. Bij dubbele kaarten, en enkele vierkante kaarten, zitten gratis blanco enveloppen bij de kaarten. 

In de kaartmaker geef je bij stap 2 aan dat je een pakketje wilt bestellen.

Daarna geef je aan naar welk adres ze gestuurd kunnen worden, en hoeveel kaarten je wilt bestellen.

Een pakketje kun je bestellen met een minimum van 10 stuks.

Terug naar boven