Oeps... Je hebt Cookies nog uit staan. Als je dit weer aanzet, zal onze website helemaal perfect werken.

Hulp nodig bij het aanzetten? Neem dan contact met ons op: info@kaartje2go.nl of bel 030-8700270

  • 1ste kaartje gratis t.w.v. €3,30
  • Als beste getest door o.a. Kassa & de Volkskrant

Vragen over: adressering

Kan ik bij Kaartje2go ook een adresboek bijhouden?

Zodra je bent ingelogd bij Kaartje2go, zijn er extra opties beschikbaar. Het adresboek waarin je zelf jouw adressen kunt bewaren is een van deze opties. Ook is er een kalender beschikbaar, waar je verjaardagen en andere belangrijke data kunt bijhouden.

Kan ik ook een Excel adressenbestand gebruiken?

Jazeker, je kunt heel eenvoudig adressen inladen vanuit een Excel-bestand (.xls of .xlsx of .csv). Let er wel op dat er geen lege regels in je bestand staan. De kolomnamen / veldnamen die je nodig hebt zijn: Voornaam, Achternaam, Straat + huisnr (mogen ook losse velden zijn), Postcode, Plaatsnaam. Je veldnamen mogen afwijken, dus Name, Address, Zipcode etc. kunnen ook.

Je kunt ook 1 kolom 'Naam' gebruiken, waar zowel voor- en achternaam in staan. Let er wel op dat je deze kolom bij het uploaden in het veld voor Voornaam zet. Voornaam is namelijk een verplicht veld, en Achternaam niet. 

Een kolom/veld 'land' is niet nodig. Standaard wordt bij land 'Nederland' ingevuld. Als je ook buitenlandse adressen in je bestand hebt staan dan moet je voor die adressen het land nog even aanpassen in de stap die volgt nadat je het Excel-bestand hebt ingeladen in Kaartje2go.

Download hier een voorbeeld van een Excel-bestand dat je zo kunt gebruiken.

Hoe gaan jullie om met mijn adressenbestand?

Kaartje2go gaat zeer zorgvuldig om met jouw privacy. De adressen die je invoert, zijn en blijven van jou. De adressen kunnen alleen door jou worden gebruikt. Wij geven de adressen aan geen enkele partij door. Voor jouw eigen gegevens geldt hetzelfde.

Waarom staat er een adres achterop mijn kaart?

Als je een kaart rechtstreeks verstuurt, staat het adres van de geadresseerde achterop de kaart. Enkele kaarten zijn ansichtkaarten en worden zonder enveloppe verstuurd. Dubbele kaarten worden in een enveloppe met rond venster verstuurd, zodat het adres leesbaar is achter het venster. Stuur je je kaart(en) via Kaartje2go naar een of meerdere adressen, ontvangt iedereen de kaart op deze manier. Dus met zijn/haar adres achterop.

Als je een pakketje kaarten bestelt, gaat het om ongeadresseerde kaarten. Er staat dan dus geen adres achterop de kaarten, en de gratis bijgeleverde wenskaartenveloppen (bij dubbele kaarten en vierkante enkele kaarten) hebben geen venster.

 

Kan ik kaarten naar het buitenland sturen?

Jazeker, Kaartje2go verstuurt wekelijks ongeveer 1500 kaarten naar het buitenland. Kaarten naar het buitenland worden met Priority stempel voor je verstuurd.
Op de pagina waar je het adres invult, kun je op de plek waar standaard Nederland staat, een ander land invullen. Je betaalt het geldende PostNL tarief voor verzending van een kaartje naar het buitenland.


De gemiddelde bezorgtijd varieert stevig is onze ervaring. Alleen in België is de bezorging zeer constant, ongeveer 3-4 werkdagen. De bezorgtijd voor kaarten naar andere landen varieert van 6 werkdagen tot net zo makkelijk 19 of 21 werkdagen. Ook binnen (Zuid!) Europa. Kaartje2go heeft geen invloed op de bezorging of bezorgtermijn. Voor een indicatie van de bezorgtijd naar andere landen kun je op de website van PostNL kijken.
 

Hoe adresseer ik een kaart naar een instelling (b.v. ziekenhuis, bedrijf)?

Als je een kaart naar een instelling wilt sturen, heb je vaak wat meer ruimte nodig. Bijvoorbeeld voor de naam van het bedrijf, of de afdeling en het kamernummer bij een ziekenhuis. Je kunt maximaal 2 extra adresregels gebruiken, die boven de naam komen te staan. Boven het veld waar je de voornaam invult, vind je een knop "extra adresregel toevoegen". De gegevens komen als volgt op de kaart te staan:

Extra adresregel 1
Extra adresregel 2
Voornaam Achternaam
Straatnaam Huisnummer
Postcode Plaats
Land (alleen als het land anders is dan Nederland)

Let op: Veel ziekenhuizen hebben een bezoekadres en een postadres. In onze ervaring komt post die je naar het bezoekadres stuurt, vaak niet aan. Kijk daarom altijd even op de website van het ziekenhuis voor het juiste adres om je kaartje naartoe te sturen.

Hoe kan ik een postcode vinden bij een adres?

Je hebt soms adressen in je bestand waarbij je geen postcode hebt. Als je een kaartje hebt gemaakt en wilt versturen, wordt de postcode automatisch aangevuld. Je hoeft alleen maar een straat en huisnummer + de plaats in te vullen. 

Ook hebben we bij Kaartje2go speciaal voor jou een postcode opzoeken functie, waarmee je eenvoudig de juiste postcodes bij adressen zoekt. Vanzelfsprekend gebeurt dit automatisch wanneer je een straat en huisnummer + plaats invult als je een kaartje hebt gemaakt en wil versturen.

Hoe kan ik een gedeelte van mijn kaarten door jullie laten versturen en een gedeelte op mijn adres ontvangen?

Soms wil je zowel kaarten rechtstreeks laten versturen, als een pakketje kaarten thuis ontvangen. Bijvoorbeeld je wilt 60 geboortekaartjes bestellen. Hiervan wil je 40 stuks door Kaartje2go laten versturen en 20 stuks thuis ontvangen om zelf te bezorgen of te bewaren. 

De oplossing is om er twee bestellingen van te maken. Je kunt de 40 kaarten direct versturen en adresseren op de site, wij zorgen er dan voor dat alle kaarten verzonden worden.
In het winkelmandje klik je op '2e versie maken'. Jouw kaart wordt gekopieerd, dus je hoeft hem niet helemaal overnieuw te maken. Nu doorloop je opnieuw het bestelproces, alleen kies je deze keer voor Pakketje kaarten.
Beide bestellingen kun je in je winkelmandje zetten en in 1 keer betalen. 

Terug naar boven