
Jouw bestelling
Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen. Zo weet je zeker dat het kaartje helemaal naar je zin is. We sturen je een proefdruk pakketje met daarin jouw ontworpen kaart, een mapje met onze papiersoorten en envelopkleuren, en een flyer met vervolgstappen.
Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk niet bevalt.
Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je naast de kaart op de knop Proefdruk aanvragen (op de productpagina). Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw wens en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af.
Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces, kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.
Je krijgt van ons 2 gratis proefdrukken. Heb je een extra proefdruk nodig? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij helpen je graag!
Heb je nog geen account?
Als je geen account hebt, betaal je €0,49 voor een proefdruk. Daarom raden wij je aan om eerst te registreren. Je proefdruk is namelijk wel gratis als je geregistreerd en ingelogd bent. Bovendien bewaren we je proefdruk in je account, zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden voor het plaatsen van de definitieve bestelling.
Nee, inloggen is niet noodzakelijk. Iedereen kan kaarten bestellen bij Kaartje2go.
Inloggen met je account heeft wel heel veel voordelen. Zo ontvang je klantenkorting als je een bestelling plaatst en worden je gebruikte adressen in je adresboek opgeslagen. In je kalender kun je daarbij verjaardagen en andere belangrijke data zetten, zodat je een berichtje ontvangt als het bijna zover is. Daarnaast bewaren we al je kaarten in je account, zodat je ze later eenvoudig kunt hergebruiken.
Heb je een account en was je ingelogd tijdens je bestelling? Dan kun je kaarten zelf bijbestellen via je account. Als je naar Jouw bestellingen gaat, vind je bij elke bestelde kaart de knop Aanpassen & bijbestellen. Met deze knop kan je de kaart eerst aanpassen en vervolgens de nieuwe bestelling plaatsen.
Als de kaart helemaal naar wens is en niet aangepast hoeft te worden, kan je de knop Meer opties gebruiken. Door vervolgens de knop Bijbestellen te gebruiken kan je de kaarten direct gaan bijbestellen.
Was je niet ingelogd, dan kun je via deze link bijbestellen: www.kaartje2go.nl/contact/bijbestellen.
Na iedere bestelling zie je een pagina 'Bedankt voor je bestelling' en daar zie je ook een knopje waarmee je de factuur kunt bekijken en afdrukken.
Als je dat vergeten bent, dan kun je altijd de factuur van je bestelling opvragen via Jouw bestellingen in jouw account. Boven iedere bestelling vind je de knop Factuur downloaden.
Nadat je het factuuradres hebt ingevuld, verschijnt de factuur in beeld. Je kunt hem downloaden door te klikken op de knop Download factuur als PDF.
Als je hebt besteld zonder eerst in te loggen, kun je de factuur via deze link opvragen: https://www.kaartje2go.nl/contact/bekijken
Nee, er zitten geen losse postzegels bij een pakketje kaarten. We hebben een handig overzicht voor je gemaakt zodat je kunt zien hoeveel postzegels er op je kaart moeten.
Via de website van PostNL kan je jouw postzegels eventueel online bestellen, klik hier om naar de pagina van PostNL te gaan waar je postzegels kunt kopen.
Kaartje2go kan je kaartjes ook frankeren en naar de geadresseerden sturen. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks versturen. Op jouw gekozen verzenddatum worden je kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service, dit wordt verzorgd door PostNL.
Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in je account. Om je kaarten te bekijken kun je naar Jouw bestellingen gaan (klik met je muis op je naam, rechtsboven in de hoek). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling door op de knop Aanpassen & bijbestellen te klikken (naast de kaart). Als je wilt, kun je je kaart ook nog aanpassen.
Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.
Je vindt regelmatig een actiecode in onze nieuwsbrief. Het invullen van een actiecode werkt zo:
1. Maak je kaart.
2. Vul het bezorgadres in.
3. Kies de gewenste bezorgdatum.
4. Wanneer je alle gegevens van jouw bestelling hebt ingevuld, ga je naar betaalopties. Boven de opties om de bestelling te betalen, zie je een + met de tekst Klik hier als je een actiecode hebt. Door hierop te klikken, kan je de actiecode invoeren en vervolgens op Toevoegen klikken. Hiermee wordt de korting in mindering gebracht.
5. Kies vervolgens een betaalmethode en rond de bestelling helemaal af.
6. Hierna zie je Bedankt voor je bestelling en een besteloverzicht. Nu is de bestelling geplaatst.
Het is belangrijk dat je je bestelling helemaal afrondt. Alleen als je Bedankt voor je bestelling op je scherm ziet, weet je zeker dat de bestelling is geplaatst.
Heb je een actiecode ontvangen die niet werkt, neem dan gerust contact op met ons klanttevredenheidsteam.
Bij het registreren krijg je van Kaartje2go je eerste kaart cadeau (ex. porto). Deze wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.
Gefeliciteerd met je aanstaande kindje en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen! Het bestelproces van geboortekaartjes werkt als volgt:
1. Maak een account bij Kaartje2go
Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefdruk, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan een account aan te maken. Dit doe je door boven in beeld te klikken op Inloggen of registreren.
2. Kies een kaartje uit de galerij of upload je eigen ontwerp
Neem een kijkje bij onze geboortekaartjes en kies jouw leukste kaart. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door het hartje onder de kaart aan te klikken. Je favoriete kaarten worden opgeslagen in je account onder Jouw favorieten. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop Maak deze kaart. Je kunt trouwens ook je eigen ontwerp uploaden of beginnen met een blanco kaart.
3. Maak je kaart
Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor aan de linkerzijde op Opslaan om je aanpassingen op te slaan. Laat de teksten door iemand anders nakijken en lees ze nog eens hardop voor om foutjes te voorkomen. Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.
4. Bestel een GRATIS proefdruk
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Heb je een mooi kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces, kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af. Je ontvangt een proefdruk pakketje thuis met jouw ontworpen kaart, een mapje met onze papiersoorten en envelopkleuren, en een flyer met vervolgstappen.
5. Bestel enveloppen vooraf
Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooraf bestellen. Je kan dan alvast de adressen op de enveloppen schrijven voordat je kindje geboren is.
6. Proefdruk naar wens? Wacht de geboorte van je kindje af
Als je tevreden bent met je proefdruk, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in je account onder jouw bestellingen en deze kun je op elk gewenst moment wijzigen door op Bijbestellen te klikken.
Wanneer je kindje geboren is, wijzig je je kaart (door op Aanpassen & bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling. Wanneer je je bestelling op een werkdag voor 20.00 uur afrondt, worden je kaartjes dezelfde dag nog verzonden!
Beval jij op je officiële uitgerekende datum? Dan zijn jouw geboortekaartjes van Kaartje2go helemaal gratis! Meld je uiterlijk 3 weken voor de uitgerekende datum aan op deze pagina.
Heb je specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het ons klanttevredenheidsteam! Bel 038-808 0234 of mail naar info@kaartje2go.nl.
Als je geen bevestiging van je bestelling hebt ontvangen, dan kan dat komen doordat je bij je bestelling een foutje hebt gemaakt in je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de e-mail ergens is blijven steken, bijvoorbeeld in je spamfilter. Was je ingelogd, dan kun je in je account bij Jouw bestellingen altijd de status van je bestelling controleren. Twijfel je, neem dan gewoon even contact op met het klanttevredenheidsteam, dan kijken we alles voor je na. Zo weet je zeker wat de status van jouw bestelling is.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. MAAR als je om wat voor reden dan ook niet helemaal tevreden bent over je kaarten, dan doen we daar niet moeilijk over. Je kunt altijd nieuwe kaarten ontvangen of het volledige aankoopbedrag retour krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is even contact opnemen. Zo is kaarten maken bij Kaartje2go niet alleen leuk, origineel en gemakkelijk, maar ook nog eens 101% veilig & betrouwbaar!
Jij bent zelf verantwoordelijk voor:
- de kwaliteit van je foto - zie ook de vragen onder Eigen ontwerp gebruiken.
- de tekst die je op de kaart plaatst.
- de juistheid van de adressering.
Ben je niet tevreden, dan kun je je kaarten naar ons terugsturen. Je kunt naar keuze nieuwe kaarten maken, of wij storten het volledige aankoopbedrag terug op je rekening. Als het kan, laat ons dan even weten waarom je niet tevreden bent. Jouw reactie zien we namelijk altijd als een kans om onze service te verbeteren.
Alle kaarten die je bestelt of ontwerpt terwijl je ingelogd bent, kun je bekijken in je account. In je account vind je alle bestelde kaarten (onder Jouw bestellingen) en ook alle kaarten die je ontworpen hebt, maar nog niet besteld hebt (onder Jouw Ontwerpen).
Als je niet was ingelogd, kun je je kaart hier bekijken: www.kaartje2go.nl/contact/bekijken.
Je kunt enveloppen vooraf bestellen via deze link: www.kaartje2go.nl/enveloppen.
Je kunt kiezen uit 11 kleuren enveloppen: wit, rood, natuurlijk, blauw, roze, grijs, kraft, goud, zilver, parelmoer wit en parelmoer roze. Alle enveloppen zijn gemaakt van FSC-goedgekeurd papier. De enveloppen natuurlijk en kraft zijn zelfs gemaakt van 100% gerecycled materiaal. We rekenen €2,95 verzendkosten voor een pakketje enveloppen.
Voor de witte enveloppen betaal je €0,29 per envelop. Dit bedrag ontvang je terug als je de kaarten bestelt, dus deze enveloppen zijn uiteindelijk gratis. Voor de andere enveloppen, behalve parelmoer, betaal je €0,58 per envelop. Je ontvangt hiervan de helft terug wanneer je de kaarten bestelt. Uiteindelijk betaal je dan dus €0,29 per envelop.
Voor de parelmoer enveloppen (goud, zilver, parelmoer wit en parelmoer roze) betaal je €0,78 per envelop als je ze vooraf bestelt. Ook hier ontvang je de helft van terug wanneer je de kaarten bestelt, dus deze kosten uiteindelijk €0,39 per envelop.
Actiecode
Na bestelling van de enveloppen ontvang je een actiecode. De code staat niet in de bestelbevestiging, maar in de verzendbevestiging van de enveloppen. Als je je kaartjes gaat bestellen vul je de code in het winkelmandje in.
De code zorgt ervoor dat je het juiste bedrag als korting ontvangt (zie hierboven) en dat je het aantal vooruitbestelde enveloppen niet nogmaals bij de kaartjes krijgt.
Inloggen
Let op dat je bent ingelogd met hetzelfde account waar je ook de kaartjes mee gaat bestellen, want anders werkt de actiecode niet.
Meer kaartjes nodig
Heb je enveloppen besteld, maar heb je toch meer kaartjes nodig? Dan ontvang je het resterende aantal enveloppen gewoon bij je kaartjes in het pakket. Heb je bijvoorbeeld 50 enveloppen vooruit besteld, maar bestel je 80 kaartjes? Vul dan gewoon de actiecode in bij je bestelling. Je ontvangt dan nog 30 enveloppen bij je kaartjes.
Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Als je bijvoorbeeld trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken.
De kaart is nog niet besteld
Heb je de kaart nog niet besteld, dan kun je de kaart opzoeken in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en vervolgens klik je op Kopiëren. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op Tweede versie maken.
De kaart is al besteld
Als de kaart al besteld is, zoek je de kaart in je account op via Jouw bestellingen en vervolgens klik je op Bijbestellen. Er wordt een kopie van je kaartje aangemaakt die je kunt aanpassen.
LET OP: In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop Wijzigen wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling!
Je kunt je bestelling alleen wijzigen als de kaarten nog niet zijn gedrukt. Dit is bijvoorbeeld het geval als de verzenddatum in de toekomst ligt, of wanneer je de betaling nog niet hebt afgerond.
Kaart is al besteld
Wijzigen is alleen mogelijk als jouw bestelling nog niet is verwerkt. Je kunt jouw kaart aanpassen in Jouw Bestellingen zolang de knop Wijzigen linksonder de bestelling te zien is. Door de knop te gebruiken kan je de kaart aanpassen.
Mocht de knop Aanpassen & bijbestellen te zien zijn, dan is wijzigen helaas niet meer mogelijk. De bestelling is dan al gedrukt, zodat we deze op tijd voor je kunnen versturen. Neem in dat geval contact op met ons klanttevredenheidsteam, zij kijken graag voor je wat er mogelijk is.
Kaart is nog niet besteld
Als je nog iets wilt wijzigen in een kaart die je nog niet besteld hebt, kijk dan in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en klik op Verder gaan. Nu kun je je ontwerp afmaken en de bestelling verder afronden.
Annuleren
Wanneer je een kaartje hebt besteld kun je deze, wanneer de kaart nog niet is gedrukt, zelf annuleren. Dit kan wanneer je naar jouw bestellingen toegaat, hier klik je bij de kaart op 'meer opties' en vervolgens op 'annuleren'. Deze optie krijg je alleen te zien wanneer de bestelling nog niet is gedrukt.
Als je tevreden bent over je proefdruk, kun je de definitieve bestelling gaan plaatsen. Als je was ingelogd, kun je naar Jouw proefdrukken in je account gaan. Hier vind je je proefdruk. Klik op Maak bestelling. Je komt nu weer in de kaartmaker terecht, waar je aanpassingen kunt doen aan jouw kaart. Wil je niets aanpassen? Klik dan gewoon verder naar de volgende stappen.
Was je niet ingelogd? Ga dan naar https://www.kaartje2go.nl/contact/bijbestellen en vraag de kaart middels je e-mailadres en bestelnummer op. Via de link in de e-mail die je ontvangt, kun je je proefdruk bijbestellen. Je komt uiteraard eerst in de kaartmaker, waar je eventuele aanpassingen kunt doen.
Bij ons geldt: op een werkdag vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. Afhankelijk van PostNL komt de kaart in het algemeen de volgende werkdag aan. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag de post. Kies je voor reguliere bezorging tegen het normale PostNL tarief, dan kan jouw kaart dus bezorgd worden van dinsdag t/m zaterdag en niet op zondag en maandag.
Avondbezorging
Soms lukt het niet om je kaart voor 20:00 uur te bestellen. Normaal gesproken wordt jouw bestelling pas de volgende werkdag pas verzonden, waardoor hij de bezorgdag daarna bezorgd kan worden. Hier hebben we nu een mooie oplossing voor! Op maandag t/m donderdag, tussen 20:00 uur en middernacht, kun je kiezen voor avondbezorging via onze bezorgpartner Trunkrs. Voor €5,95 kan jouw bestelling de volgende dag tussen 17:00 en 22:00 uur worden bezorgd.
Van vrijdagavond 20:00 uur tot maandagochtend 10:30 uur, kun je kiezen voor bezorging op maandagavond (via PostNL anders pas bezorging op dinsdag mogelijk).
Bestel je op werkdagen voor 10:30 uur ochtends, dan kan je bestelling zelfs nog dezelfde dag tussen 17:00 en 22:00 uur worden bezorgd.
Als je op een werkdag vóór 20:00 uur bestelt, wordt jouw kaart tegen het normale PostNL tarief vandaag nog verzonden. Ben je net te laat, wordt jouw kaart normaal gesproken de volgende dag pas verzonden, waardoor hij de dag dáárna pas kan aankomen. Dan verlies je dus een dag. Hier hebben we een oplossing voor! Wil je je kaart toch heel graag vandaag verzonden hebben, kun je gebruikmaken van avondbezorging. De kosten hiervoor zijn €5,95.
Maandag t/m donderdag
Tussen 20:00 en middernacht wordt jouw kaart of kaart met cadeau de volgende dag tussen 17:00 uur en 22:00 uur bezorgd door onze bezorgpartner Trunkrs.
Weekend
Normaal gesproken als je op vrijdag na 20:00 uur bestelt, wordt jouw kaart op maandag verzonden en zal deze op dinsdag worden bezorgd. Wil je dat jouw kaart toch nog op maandag aankomt, dan kun je in het weekend kiezen voor avondbezorging. Bestel je tussen vrijdagavond 20:00 uur en maandagochtend 10:30 uur, dan kan jouw bestelling op de maandag tussen 17:00 uur en 22:00 uur worden bezorgd.
Rechtstreeks verstuurde kaarten of kaarten met cadeaus
In de bestelstap waar je kiest voor de verzenddatum van jouw kaart, vind je onder de kalender een vinkje om te kiezen voor avondbezorging, op de momenten wanneer dit mogelijk is.
Pakketje kaarten
Wil je een pakketje kaarten bestellen, dan vind je de optie voor avondbezorging in de bestelstap Controleer je kaart. Dit is de stap vlak voordat je naar het winkelmandje gaat.
Let op: Het is niet mogelijk om avondbezorging te kiezen voor bestellingen met kaarten naar meerdere adressen tegelijk, naar een adres in het buitenland, bedrijfsadressen, ziekenhuizen, postbussen of adressen op de Waddeneilanden.
Heb je toch een andere vraag?
Kunnen wij je ergens mee helpen?

Mailen
Onze mailbox is altijd geopend voor vragen. Op werkdagen ontvang je doorgaans binnen 24 uur een reactie van ons.
