Kaartje2go gebruikt cookies om winkelen en advertenties persoonlijk te maken. Als je verder gaat gaan we ervan uit dat je dit goed vindt. Meer weten?

Vragen over: Jouw bestelling

Een proefdruk aanvragen

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen, zodat je zeker weet dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk of proefkaart niet bevalt.

Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je op de knop ‘proefdruk aanvragen’ op de productpagina. Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw wens en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af. 

Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor ‘Bestel proefdruk’ en rond de bestelling gratis af.

Heb je nog geen account?
Als je nog geen account hebt, is een proefdruk niet gratis, je betaalt €0,49. Daarom raden wij aan om eerst te registreren. Dan is je proefdruk gratis. Bovendien wordt de proefdruk bewaard in je account, zodat je hem er gemakkelijk weer bij kunt zoeken voor het plaatsen van de uiteindelijke bestelling.

Je krijgt van ons 2 gratis proefdrukken. Heb je nog een extra proefdruk nodig? Stuur ons dan even een leuk berichtje.

Het logo op de achterkant van de kaart verwijderen

Wij snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt, zonder logo bestellen. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap ‘controleer je kaart’ het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken, en vervolgens het vinkje aan te zetten bij ‘geen logo tonen’. 

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. Enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Moet ik altijd inloggen om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, inloggen is niet noodzakelijk. Iedereen kan kaarten bestellen bij Kaartje2go.

Inloggen met je account heeft wel heel veel voordelen. Zo ontvang je korting als je meerdere kaarten bestelt. Je krijgt een adresboekje en een kalender met e-mail herinneringsservice. Daarnaast worden al je kaarten opgeslagen in je account, zodat je ze later eenvoudig kunt hergebruiken.

Hoe kan ik kaarten bijbestellen?

Als je een account hebt en je was ingelogd tijdens je bestelling, kun je kaarten zelf bijbestellen via je account. Als je naar Jouw Bestellingen gaat, vind je bij elke bestelde kaart een knop 'Bijbestellen'. Indien gewenst kun je de kaart hierna ook nog aanpassen.

Was je niet ingelogd, kun je via deze link bijbestellen: www.kaartje2go.nl/bijbestellen

Hoe kan ik een factuur ontvangen?

Na iedere bestelling zie je een pagina 'Bedankt voor je bestelling' en daar zie je ook een knopje waarmee je de factuur kunt bekijken en afdrukken.
Als je dat vergeten bent, dan kun je altijd de factuur van je bestelling opvragen via 'Jouw bestellingen' in jouw account. Per bestelling vind je een knop 'Factuur'.

Wil je je factuur downloaden als PDF? Zodra je op 'print factuur' hebt geklikt, kun je in het printvenster de printer wijzigen naar 'Adobe PDF'. Vervolgens klik je op 'Print' en je kunt kiezen waar je het bestand wilt opslaan op je computer. 
Let op: hiervoor moet je eerst Adobe Reader hebben geïnstalleerd (gratis). 

Als je hebt besteld zonder eerst in te loggen, kun je de factuur via deze link opvragen: www.kaartje2go.nl/factuur

Zitten er postzegels bij een pakketje kaarten?

Nee, er zitten geen losse postzegels bij een pakketje kaarten. We hebben een handig overzicht voor je gemaakt zodat je kunt zien hoeveel postzegels er op jouw kaart moeten. 

Je kunt er ook voor kiezen om de kaartjes rechtstreeks door Kaartje2go naar alle geadresseerden te laten versturen, dan regelen wij de postzegels. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks Versturen. Op jouw gekozen verzenddatum worden jouw kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service, dit wordt verzorgd door PostNL.

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in jouw account. Om jouw kaarten te bekijken kun je naar 'Jouw bestellingen' gaan (klik met je muis op jouw naam rechtsbovenin het scherm). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling, middels de knop Bijbestellen naast de kaart. Als je wilt kun je een kaartje nog aanpassen nadat je op de knop Bijbestellen hebt geklikt. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.

 

Hoe werkt de actiecode?

Je ontvangt regelmatig een actiecode in de nieuwsbrief. Het invullen van een actiecode werkt zo:

1. Maak je kaart
2. Vul het bezorgadres in
3. Kies de gewenste bezorgdatum
4. In het winkelmandje, vul de actiecode in onder 'heb je een actiecode, klik dan hier' en druk op Pas toe (nu zie je dat de prijs is aangepast)
5. Klik op 'Naar betalen' en rond de bestelling helemaal af.
6. Hierna zie je 'Bedankt voor je bestelling' en een besteloverzicht. Nu is de bestelling geplaatst. 

Het is belangrijk dat je jouw bestelling helemaal afrondt. Alleen als je 'Bedankt voor je bestelling' op je scherm ziet, weet je zeker dat de bestelling is geplaatst.

Heb je een actiecode ontvangen die niet werkt, neem gerust contact op met het klanttevredenheidsteam

Bij het registreren krijg je van Kaartje2go jouw eerste kaart gratis. Deze wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.

Hoe kan ik een kaart opslaan?

Je kunt je kaart opslaan in je account om er later mee verder te gaan:

- Log eerst in via "Inloggen of registreren" (als er boven in beeld jouw naam staat, ben je al ingelogd)
- Maak je kaart
- Klik aan de linkerzijde naast de kaart op Opslaan
- Jouw kaart is nu opgeslagen in je account onder Ontwerpen

Je kunt de kaart terugvinden op je naam te klikken (rechtsboven in beeld), en daarna naar Jouw bestellingen > Ontwerpen. Je kunt ieder moment verder gaan met je kaart door op de knop 'Verder gaan' te klikken.

Hoe verloopt het bestelproces bij geboortekaartjes?

Gefeliciteerd met de aanstaande kleine en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen!
Het bestelproces van geboortekaartjes werkt als volgt:

  1. Maak een account bij Kaartje2go
    Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefdruk, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan een account te aan te maken. Dit doe je door boven in beeld te klikken op 'Inloggen of registreren'. 
     
  2. Kies een kaartje uit de galerij of upload met je eigen ontwerp
    Neem een kijkje bij onze geboortekaartjes, om te zien of er al wat voor je tussen zit. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door onder de kaart het hartje aan te klikken. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop 'maak deze kaart' en ga verder met de volgende stap.
     
  3. Maak je kaart
    Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor aan de linkerzijde op 'opslaan' om je aanpassingen op te slaan. Laat de teksten door iemand anders nakijken, en lees ze nog eens hardop voor om foutjes te voorkomen. Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.
     
  4. Bestel een GRATIS proefdruk
    Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Heb je een mooi kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor ‘Bestel proefdruk’ en rond de bestelling gratis af.
     
  5. Bestel enveloppen vooraf
    Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooraf bestellen. Je kan dan alvast de adressen op de enveloppen schrijven voordat je kindje geboren is.

  6. Proefdruk naar wens? Wacht de geboorte van de kleine af
    Als je tevreden bent met je proefdruk, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in jouw account en kun je op elk gewenst moment wijzigen door op 'bijbestellen' te klikken.
    Wanneer de kleine geboren is, wijzig je jouw kaart (door op Bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling. Wanneer je de bestelling voor 20.00 uur afrondt (op werkdagen), worden je kaartjes vandaag nog verzonden!

    P.S.: Specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het ons klanttevredenheidsteam! Bel 030-8700270 of mail naar info@kaartje2go.nl

Ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen

Als je geen bevestiging van je bestelling hebt ontvangen dan kan dat komen doordat je bij je bestelling een foutje hebt gemaakt in je e-mailadres. Het kan ook zijn dat het e-mailtje ergens is blijven steken, bijvoorbeeld in je spamfilter. Neem in ieder geval altijd even contact op met het klanttevredenheidsteam, dan kijken we alles voor je na zodat je zeker weet wat de status van jouw bestelling is.

Wat houdt de 101% tevredenheidsgarantie in?

Als je om wat voor reden dan ook niet helemaal tevreden bent over jouw kaarten, dan doen wij daar niet moeilijk over. Je kunt altijd nieuwe kaarten ontvangen of het volledige aankoopbedrag retour krijgen. Het enige wat je hoeft te doen, is even contact opnemen.  Zo is kaarten maken bij Kaartje2go niet alleen leuk, origineel en gemakkelijk, maar ook nog eens 101% veilig & betrouwbaar! 

Jij bent zelf verantwoordelijk voor: 
- de kwaliteit van jouw foto - zie ook de vragen onder Eigen ontwerp gebruiken
- de tekst die je op de kaart plaatst 
- de juistheid van de adressering 

Ben je niet tevreden, dan kun je je kaarten naar ons terugsturen. Je kunt naar keuze nieuwe kaarten maken, of wij storten het volledige aankoopbedrag terug op je rekening. Als het kan, laat ons dan even weten waarom je niet tevreden bent, omdat we jouw reactie altijd zien als een kans om onze service nog verder te verbeteren.

De kosten voor het terugzenden zijn voor jouw rekening; wij nemen voor onze rekening de kosten voor de heenzending, het produceren van de kaarten en de administratieve kosten van de terugstorting van het aankoopbedrag. 

Enveloppen vooraf bestellen

Je kunt de enveloppen vooraf bestellen via deze link: www.kaartje2go.nl/enveloppen. Enveloppen vooruit bestellen is alleen mogelijk voor kaarten waar normaal gesproken ook enveloppen bij zitten: de dubbele kaarten, vierkante enkele kaarten en langwerpige enkele kaarten.

Je kunt kiezen uit 5 kleuren: wit, blauw, roze, grijs en kraft. We rekenen €2,95 verzendkosten voor een pakketje enveloppen.

enveloppen

​Voor de witte enveloppen betaal je €0,29. Deze prijs ontvang je terug als je de kaarten bestelt, dus deze enveloppen zijn uiteindelijk gratis. Voor de gekleurde enveloppen betaal je €0,58 per enveloppe. Je ontvangt hiervan de helft terug wanneer je de kaarten bestelt. Uiteindelijk betaal je dan dus €0,29 per gekleurde enveloppe.

Actiecode
Na bestelling van de enveloppen ontvang je een actiecode. De code staat niet in de bestelbevestiging, maar in de verzendbevestiging van de enveloppen. Als je je kaartjes gaat bestellen, vul je de code in het winkelmandje in. 
​De code zorgt ervoor dat je het juiste bedrag als korting ontvangt (zie hierboven) en dat je het aantal vooruit bestelde enveloppen niet nogmaals bij de kaartjes krijgt. 

Inloggen
Let op dat je bent ingelogd met hetzelfde account waar je ook de kaartjes mee gaat bestellen, anders werkt de actiecode niet.

​Meer kaartjes nodig
Heb je enveloppen besteld en heb je toch meer kaartjes nodig? Dan ontvang je het resterende aantal enveloppen gewoon bij je kaartjes in het pakket. Bijvoorbeeld je hebt 50 enveloppen vooruit besteld, maar je bestelt 80 kaartjes. Dan vul je de actiecode in bij je bestelling, je ontvangt dan nog 30 enveloppen bij je kaartjes. 

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Bijvoorbeeld als je trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

1. De kaart is nog niet besteld
In je account onder Jouw Bestellingen > Ontwerpen kun je de kaart opzoeken, en klikken op 'kopiëren'. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op 'tweede versie maken'. 

2. De kaart is al besteld
Zoek de kaart in je account op via Jouw Bestellingen, en klik op Bijbestellen. Dan wordt er een kopie van je kaartje aangemaakt, en die kun je aanpassen. 
LET OP: in sommige gevallen is het mogelijk een bestelling nog te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop 'Wijzigen' wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Kan ik een gemaakte kaart nog wijzigen?

Je kunt je bestelling alleen wijzigen als de kaarten nog niet zijn gedrukt. Dit is het geval als jouw verzenddatum in de toekomst ligt.

Als je de kaart al besteld hebt, kijk dan in jouw account onder 'Jouw Bestellingen' en klik op het knopje 'Wijzigen' naast de bestelling. Je kunt jouw kaart, bezorgadres(sen) of verzenddatum wijzigen. Alleen het formaat kun je niet meer veranderen omdat de bestelling al is betaald. Wijzigen is alleen mogelijk als een kaart nog niet is gedrukt.

Let op: elke wijziging overschrijft jouw bestelling. Wil je jouw ontwerp als basis gebruiken voor een nieuwe bestelling, klik dan op 'Bijbestellen'. 

Was je niet ingelogd, kun je via deze link je kaartje wijzigen (alleen als de kaart nog niet is gedrukt): www.kaartje2go.nl/wijzigen

Als je nog iets wilt wijzigen in een kaart die je nog niet besteld hebt, kijk dan in je account onder Jouw Bestellingen > 'Ontwerpen' en klik op 'Verder gaan'. Nu kun je jouw ontwerp afmaken en de bestelling verder afronden.