Onze cookies maken winkelen en reclame persoonlijker. Als je verder gaat accepteer je deze cookies. Meer weten?

Vragen over: Jouw bestelling

Hoe vraag ik een proefdruk aan?

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen. Zo weet je zeker dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk of proefkaart niet bevalt.

Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je naast de kaart op de knop Proefdruk aanvragen (op de productpagina). Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw wens en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af. 

Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces, kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.

Heb je nog geen account?

Als je geen account hebt, betaal je €0,49 voor een proefdruk. Daarom raden wij je aan om eerst te registreren. Je proefdruk is namelijk wel gratis als je geregistreerd en ingelogd bent. Bovendien bewaren we je proefdruk in je account, zodat je deze gemakkelijk kunt terugvinden voor het plaatsen van de definitieve bestelling.

Je krijgt van ons 1 gratis proefdruk. Heb je een extra proefdruk nodig? Stuur ons dan even een leuk berichtje.

Moet ik altijd inloggen om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, inloggen is niet noodzakelijk. Iedereen kan kaarten bestellen bij Kaartje2go.

Inloggen met je account heeft wel heel veel voordelen. Zo ontvang je korting als je meerdere kaarten bestelt en worden je gebruikte adressen in je adresboek opgeslagen. In je kalender kun je daarbij verjaardagen en andere belangrijke data zetten, zodat je een berichtje ontvangt als het bijna zover is. Daarnaast bewaren we al je kaarten in je account, zodat je ze later eenvoudig kunt hergebruiken.

Hoe kan ik kaarten bijbestellen?

Heb je een account en was je ingelogd tijdens je bestelling? Dan kun je kaarten zelf bijbestellen via je account. Als je naar Jouw bestellingen gaat, vind je bij elke bestelde kaart de knop Bijbestellen. Indien gewenst kun je de kaart hierna ook nog aanpassen.

Was je niet ingelogd, dan kun je via deze link bijbestellen: www.kaartje2go.nl/contact/bijbestellen.

 

Hoe kan ik een factuur ontvangen?

Na iedere bestelling zie je een pagina 'Bedankt voor je bestelling' en daar zie je ook een knopje waarmee je de factuur kunt bekijken en afdrukken.
Als je dat vergeten bent, dan kun je altijd de factuur van je bestelling opvragen via “Jouw bestellingen” in jouw account. Per bestelling vind je een knop “Factuur”.

Nadat je het factuuradres hebt ingevuld, verschijnt de factuur in beeld. Je kunt hem downloaden door te klikken op de knop “Download factuur als PDF”.

Als je hebt besteld zonder eerst in te loggen, kun je de factuur via deze link opvragen: https://www.kaartje2go.nl/contact/bekijken

Zitten er postzegels bij een pakketje kaarten?

Nee, er zitten geen losse postzegels bij een pakketje kaarten. We hebben een handig overzicht voor je gemaakt zodat je kunt zien hoeveel postzegels er op je kaart moeten. 

Kaartje2go kan je kaartjes ook frankeren en naar de geadresseerden sturen. Dit doe je via de verzendoptie Rechtstreeks versturen. Op jouw gekozen verzenddatum worden je kaarten op de post gedaan door Kaartje2go. De bezorging zelf is geen onderdeel van onze service, dit wordt verzorgd door PostNL.

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in je account. Om je kaarten te bekijken kun je naar Jouw bestellingen gaan (klik met je muis op je naam, rechtsboven in de hoek). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling door op de knop Bijbestellen te klikken (naast de kaart). Als je wilt, kun je je kaart ook nog aanpassen. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.

Hoe werkt de actiecode?

Je vindt regelmatig een actiecode in onze nieuwsbrief. Het invullen van een actiecode werkt zo:

1. Maak je kaart.
2. Vul het bezorgadres in.
3. Kies de gewenste bezorgdatum.
4. Vul de actiecode in je winkelmandje in, onder Heb je een actiecode, klik dan hier en klik op Toevoegen (nu zie je dat de prijs is aangepast).
5. Klik op Naar betalen en rond de bestelling helemaal af.
6. Hierna zie je Bedankt voor je bestelling en een besteloverzicht. Nu is de bestelling geplaatst. 

Het is belangrijk dat je je bestelling helemaal afrondt. Alleen als je Bedankt voor je bestelling op je scherm ziet, weet je zeker dat de bestelling is geplaatst.

Heb je een actiecode ontvangen die niet werkt, neem dan gerust contact op met ons klanttevredenheidsteam

Bij het registreren krijg je van Kaartje2go je eerste kaart cadeau (ex. porto). Deze wordt automatisch verrekend in je winkelmandje.

Hoe verloopt het bestelproces bij geboortekaartjes?

Gefeliciteerd met je aanstaande kindje en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen! Het bestelproces van geboortekaartjes werkt als volgt:

1. Maak een account bij Kaartje2go
Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefdruk, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan een account aan te maken. Dit doe je door boven in beeld te klikken op Inloggen of registreren.

2. Kies een kaartje uit de galerij of upload je eigen ontwerp
Neem een kijkje bij onze geboortekaartjes en kies jouw leukste kaart. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door het hartje onder de kaart aan te klikken. Je favoriete kaarten worden opgeslagen in je account onder Jouw favorieten. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop Maak deze kaart. Je kunt trouwens ook je eigen ontwerp uploaden of beginnen met een blanco kaart.

3. Maak je kaart
Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor aan de linkerzijde op Opslaan om je aanpassingen op te slaan. Laat de teksten door iemand anders nakijken en lees ze nog eens hardop voor om foutjes te voorkomen. Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.

4. Bestel een GRATIS proefdruk
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Heb je een mooi kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor Bestel proefdruk en rond de bestelling gratis af.

5. Bestel enveloppen vooraf
Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooraf bestellen. Je kan dan alvast de adressen op de enveloppen schrijven voordat je kindje geboren is.

6. Proefdruk naar wens? Wacht de geboorte van je kindje af
Als je tevreden bent met je proefdruk, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in je account onder jouw bestellingen en deze kun je op elk gewenst moment wijzigen door op Bijbestellen te klikken.
Wanneer je kindje geboren is, wijzig je je kaart (door op Bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling. Wanneer je je bestelling op een werkdag voor 20.00 uur afrondt, worden je kaartjes dezelfde dag nog verzonden!

Heb je specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het ons klanttevredenheidsteam! Bel 030-8700270 of mail naar info@kaartje2go.nl.

Ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen

Als je geen bevestiging van je bestelling hebt ontvangen, dan kan dat komen doordat je bij je bestelling een foutje hebt gemaakt in je e-mailadres. Het kan ook zijn dat de e-mail ergens is blijven steken, bijvoorbeeld in je spamfilter. Was je ingelogd, dan kun je in je account bij Jouw bestellingen altijd de status van je bestelling controleren. Twijfel je, neem dan gewoon even contact op met het klanttevredenheidsteam, dan kijken we alles voor je na. Zo weet je zeker wat de status van jouw bestelling is.

Wat houdt de 101% tevredenheidsgarantie in?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. MAAR als je om wat voor reden dan ook niet helemaal tevreden bent over je kaarten, dan doen we daar niet moeilijk over. Je kunt altijd nieuwe kaarten ontvangen of het volledige aankoopbedrag retour krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is even contact opnemen. Zo is kaarten maken bij Kaartje2go niet alleen leuk, origineel en gemakkelijk, maar ook nog eens 101% veilig & betrouwbaar!

Jij bent zelf verantwoordelijk voor:

- de kwaliteit van je foto - zie ook de vragen onder Eigen ontwerp gebruiken.

- de tekst die je op de kaart plaatst.

- de juistheid van de adressering.

Ben je niet tevreden, dan kun je je kaarten naar ons terugsturen. Je kunt naar keuze nieuwe kaarten maken, of wij storten het volledige aankoopbedrag terug op je rekening. Als het kan, laat ons dan even weten waarom je niet tevreden bent. Jouw reactie zien we namelijk altijd als een kans om onze service te verbeteren.

Hoe kan ik mijn kaart nog eens bekijken?

Alle kaarten die je bestelt of ontwerpt terwijl je ingelogd bent, kun je bekijken in je account. In je account vind je alle bestelde kaarten (onder Jouw bestellingen) en ook alle kaarten die je ontworpen hebt, maar nog niet besteld hebt (onder Jouw Ontwerpen).

Als je niet was ingelogd, kun je je kaart hier bekijken: www.kaartje2go.nl/contact/bekijken.

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen?

Je kunt enveloppen vooraf bestellen via deze link: www.kaartje2go.nl/enveloppen. Enveloppen vooruit bestellen is alleen mogelijk voor kaarten waar normaal gesproken ook enveloppen bij zitten. Dit zijn dubbele kaarten, vierkante enkele kaarten en langwerpige enkele kaarten.

Je kunt kiezen uit 11 kleuren enveloppen: wit, rood, natuurlijk, blauw, roze, grijs, kraft, goud, zilver, parelmoer wit en parelmoer roze. Alle enveloppen zijn gemaakt van FSC-goedgekeurd papier. De enveloppen natuurlijk en kraft zijn zelfs gemaakt van 100% gerecycled materiaal. We rekenen €2,95 verzendkosten voor een pakketje enveloppen.

gekleurde enveloppen

Voor de witte en rode enveloppen betaal je €0,29 per envelop. Dit bedrag ontvang je terug als je de kaarten bestelt, dus deze enveloppen zijn uiteindelijk gratis. Voor de andere enveloppen, behalve parelmoer, betaal je €0,58 per envelop. Je ontvangt hiervan de helft terug wanneer je de kaarten bestelt. Uiteindelijk betaal je dan dus €0,29 per envelop.​

Voor de parelmoer enveloppen (goud, zilver, parelmoer wit en parelmoer roze) betaal je €0,78 per envelop als je ze vooraf bestelt. Ook hier ontvang je de helft van terug wanneer je de kaarten bestelt, dus deze kosten uiteindelijk €0,39 per envelop. 

Actiecode
Na bestelling van de enveloppen ontvang je een actiecode. De code staat niet in de bestelbevestiging, maar in de verzendbevestiging van de enveloppen. Als je je kaartjes gaat bestellen vul je de code in het winkelmandje in. 

​De code zorgt ervoor dat je het juiste bedrag als korting ontvangt (zie hierboven) en dat je het aantal vooruitbestelde enveloppen niet nogmaals bij de kaartjes krijgt. ​

​Inloggen
Let op dat je bent ingelogd met hetzelfde account waar je ook de kaartjes mee gaat bestellen, want anders werkt de actiecode niet.

​Meer kaartjes nodig
Heb je enveloppen besteld, maar heb je toch meer kaartjes nodig? Dan ontvang je het resterende aantal enveloppen gewoon bij je kaartjes in het pakket. Heb je bijvoorbeeld 50 enveloppen vooruit besteld, maar bestel je 80 kaartjes? Vul dan gewoon de actiecode in bij je bestelling. Je ontvangt dan nog 30 enveloppen bij je kaartjes.

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Als je bijvoorbeeld trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

De kaart is nog niet besteld
Heb je de kaart nog niet besteld, dan kun je de kaart opzoeken in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en vervolgens klik je op Kopiëren. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op Tweede versie maken

De kaart is al besteld
Als de kaart al besteld is, zoek je de kaart in je account op via Jouw bestellingen en vervolgens klik je op Bijbestellen. Er wordt een kopie van je kaartje aangemaakt die je kunt aanpassen. 

LET OP: In sommige gevallen is het mogelijk om een bestelling te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop Wijzigen wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Kan ik een gemaakte kaart nog wijzigen?

Je kunt je bestelling alleen wijzigen als de kaarten nog niet zijn gedrukt. Dit is het geval als de verzenddatum in de toekomst ligt, of wanneer je de betaling nog niet hebt afgerond.

Kaart is al besteld
Als je de kaart al besteld hebt, kijk dan in je account onder Jouw Bestellingen en klik op de knop Wijzigen naast de bestelling. Je kunt je kaart, bezorgadres(sen) of verzenddatum wijzigen. Het formaat kun je niet meer veranderen, want de bestelling al is betaald. Wijzigen is alleen mogelijk als een kaart nog niet is gedrukt.

Let op: Elke wijziging overschrijft je bestelling. Wil je je ontwerp als basis gebruiken voor een nieuwe bestelling, klik dan op Bijbestellen

Was je niet ingelogd, dan kun je je kaartje via de volgende link wijzigen (alleen als de kaart nog niet gedrukt is): www.kaartje2go.nl/contact/wijzigen

Kaart is nog niet besteld
Als je nog iets wilt wijzigen in een kaart die je nog niet besteld hebt, kijk dan in je account bij Jouw Bestellingen > Ontwerpen en klik op Verder gaan. Nu kun je je ontwerp afmaken en de bestelling verder afronden.

Hoe kan ik mijn proefdruk bestellen en waar nodig aanpassen?

Als je tevreden bent over je proefdruk, kun je de definitieve bestelling gaan plaatsen. Als je was ingelogd, kun je naar Jouw proefdrukken in je account gaan. Hier vind je je proefdruk. Klik op Maak bestelling. Je komt nu weer in de kaartmaker terecht, waar je aanpassingen kunt doen aan jouw kaart. Wil je niets aanpassen? Klik dan gewoon verder naar de volgende stappen.

Was je niet ingelogd? Ga dan naar https://www.kaartje2go.nl/contact/bijbestellen en vraag de kaart middels je e-mailadres en bestelnummer op. Via de link in de e-mail die je ontvangt, kun je je proefdruk bijbestellen. Je komt uiteraard eerst in de kaartmaker, waar je eventuele aanpassingen kunt doen.