Hoe werkt het bestellen van geboortekaartjes?

1. Hoe werkt het bestellen van geboortekaartjes?

We leggen je in 7 stappen uit hoe je geboortekaartjes kunt bestellen:

1. Maak een account aan

Maak een account aan bij Kaartje2go. Met een account geniet je van de volgende voordelen:

  1. Je ontvangt korting op je bestelling.
  2. Je ontvangt je eerste proefdruk gratis.
  3. Je kan je kaarten opslaan en op een later moment bestellen.
  4. Je krijgt toegang tot je adresboek en je kan al jouw favorieten opslaan.

Klik op inloggen of aanmelden.

2. Kies een kaartje uit of upload je eigen ontwerp

Begin direct met het uitzoeken van mooie geboortekaartjes. Bekijk de verschillende kaarten in onze collectie en gebruik de filters om jouw lievelings geboortekaartjes te vinden. Je kunt er ook voor kiezen om te beginnen met een blanco kaart en je eigen ontwerp te uploaden. Bewaar de kaart in jouw favorieten door op het hartje onder de kaart te klikken. Heb je een kaart uitgezocht? Dan klik je op kaart bewerken om naar de kaartmaker te gaan.

3. Maak je eigen geboortekaartje (met foto)

Maak het kaartje precies zoals jij het hebben wilt. Plaats bijvoorbeeld een prachtige foto op de voorkant en schrijf een persoonlijke tekst op de binnenzijde. Het is heel eenvoudig om je kaart te bewerken. Zo kun je:

  1. een ander lettertype, kleur en formaat gebruiken.
  2. een foto toevoegen met of zonder een fotokader.
  3. de kleur van de achtergrond wijzigen.
  4. kaders en figuren toevoegen aan de kaart.
  5. een leuke tekst toevoegen aan de kaart.

4. Bestel GRATIS een proefdruk

Wanneer je bij stap 1 een account hebt aangemaakt ontvang je van ons een gratis proefdruk. Druk op de knop Gratis proefdruk of kies bij de verzendmethode voor proefdrukpakketje. In je pakketje ontvang je:

  1. Het door jou gemaakte geboortekaartje;
  2. Een envelop met alle papiersoorten en envelop kleuren erin;
  3. Meer informatie over hoe je de bestelling kan afronden;

TIP: Maak de kaart zover mogelijk af. Bij geboortedatum gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen. Dit kun je later weer aanpassen vanuit jouw account. Klik daarvoor op Jouw bestellingen en vervolgens op Bijbestellen.

Hier vind je meer informatie over een gratis proefdruk voor geboortekaartjes

5. Bestel enveloppen vooruit

Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooruit bestellen. Zo kun je zelf van tevoren de adressen op de enveloppen zetten. Dat scheelt veel tijd bij de geboorte.

Hier kan jij je enveloppen vooruit bestellen.

6. Uitgerekende datum

Duurt het nog minstens drie weken tot je uitgerekende datum? Doe dan mee met onze actie. Als je op je uitgerekende datum bevalt, dan krijg je je geboortekaartjes gratis! Bovendien krijg je als deelnemer 10% korting op de geboortekaartjes.

Hier vind je meer informatie over de uitgerekende datum actie.

7. Plaats je bestelling

Is je kindje geboren dan is het tijd om de bestelling definitief te plaatsen. Voeg de geboortedatum en laatste details toe. Ga naar jouw account om de opgeslagen kaart te bewerken en te bestellen.

2. Waar moet ik op letten bij het maken van een geboortekaartje?

  • Let er bij het maken van een geboortekaartje goed op dat de gegevens juist op het kaartje staan. 
  • Zorg ervoor dat je op tijd begint. Zo heb je voldoende tijd om het perfecte kaartje te vinden.
  • Maak een gratis account aan. Je krijgt dan namelijk een gratis proefdruk, klantenkorting EN we slaan ook jouw ontwerpen op. Dat is handig als je een definitieve bestelling wilt doen.
  • Bestel eventueel de enveloppen vooruit, zodat je de adressen alvast op de envelop kunt zetten.

Lees onze veelgestelde vragen door en neem contact op met ons klanttevredenheidsteam als je hulp nodig hebt of een onbeantwoorde vraag hebt.

Telefoon: 030-8700270
Email: info@kaartje2go.nl

3. Hoe lang van tevoren kan ik geboortekaartjes bestellen?

In bijna alle gevallen bestel je het geboortekaartje na de geboorte, zodat je de geboortedatum en eventuele andere persoonlijke informatie over jullie kindje juist op de kaart kunt zetten. Als je deze informatie niet op het geboortekaartje zet, dan kun je de kaart op ieder moment bestellen.

Lees ook: Wat zet ik op een geboortekaartje?

4. Wanneer moet ik geboortekaartjes maken en bestellen?

Begin een aantal weken voordat je gaat bevallen met het maken van een geboortekaartje en bestel alvast een proefdruk zodat je kunt kijken of alles naar wens is. Na de geboorte zet je de geboortedatum en andere persoonlijke informatie op het kaartje, waarna je deze definitief kunt bestellen.

In dit blogartikel lees je in welke weken je wat moet regelen voor de geboortekaartjes

5. Tot hoelaat kan ik geboortekaartjes bestellen?

Als je op werkdagen voor 20:00 uur ‘s avonds je geboortekaartjes bestelt, dan verzenden wij ze nog dezelfde dag. Bestel je na acht uur ‘s avonds, dan worden je kaarten de volgende dag verzonden.

6. Hoeveel geboortekaartjes moet ik (extra) bestellen?

Extra geboortekaartjes bestellen is handig voor het geval je iemand bent vergeten. 10% extra is in veel gevallen ruim voldoende. Heb je 50 geadresseerden? Bestel er dan 5 kaartjes bij. Zo heb je nog een kaartje over voor de buurman of een collega die je achteraf toch graag een kaartje had willen sturen. 

Daarnaast kun je ook een geboortekaartje in een plakboek of fotolijstje bewaren voor later. Zo kan jouw zoon of dochter het geboortekaartje nog eens bekijken als hij ouder is.

7. Kan ik na mijn bestelling nog extra geboortekaartjes bestellen?

Ja dat kan. Bij Kaartje2go wordt jouw ontwerp opgeslagen in jouw account. Zo kun je zelfs jaren later nog bijbestellen. We leggen je uit wat je moet doen als je meer geboortekaartjes wilt bestellen.

  • Heb je een account? Log dan in en ga naar jouw bestellingen. Kies vervolgens het geboortekaartje en druk op de knop bijbestellen. Wil je het kaartje nog aanpassen? Klik dan op aanpassen en bijbestellen.
  • Heb je geen account, dan kun je bijbestellen via: /contact/bijbestellen. In een e-mail leggen we je uit wat je moet doen om te kunnen bijbestellen.

TIP: Een account is niet alleen handig om bij te bestellen, maar je ontvangt ook korting op je kaarten en spaart voor gratis kaarten. Zo kun je later iemand nog heel eenvoudig feliciteren met een verjaardag, geboorte of zwangerschap.

8. Ik heb mijn bestelling gedaan, maar wil graag nog iets veranderen. Is dat mogelijk?

Zolang je de bestelling nog niet hebt afgerond kun je altijd nog aanpassingen doen. Maar als je de bestelling eenmaal hebt afgerond versturen we je kaartjes naar de drukkerij, waarna het niet meer mogelijk is om iets te wijzigen. In dat geval kun je nog contact opnemen met ons klanttevredenheidsteam. We zoeken dan samen naar een oplossing, zodat jouw kaartjes precies zo worden als dat je had gewild.

Ook wanneer er een fout op de kaart staat, je de geboortedatum bent vergeten te veranderen of je iets anders wilt wijzigen kun je het beste contact met ons opnemen:

Telefoon: 030-8700270
Email: info@kaartje2go.nl

Bekijk ook de andere veelgestelde vragen