Oeps... Je hebt Cookies nog uit staan. Als je dit weer aanzet, zal onze website helemaal perfect werken.

Hulp nodig bij het aanzetten? Neem dan contact met ons op: info@kaartje2go.nl of bel 030-8700270

  • 1ste kaartje gratis t.w.v. €3,30
  • Als beste getest door o.a. Kassa & de Volkskrant

Vragen over: jouw kaart

Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Kaartje2go?

Je kunt bij Kaartje2go: 
1) kaarten maken van je eigen foto met je eigen tekst, kaders en figuren. 
2) een kaart kiezen uit de unieke, en grootste collectie van Nederland. Ook deze kaart kun je helemaal zelf personaliseren met foto's, tekst en figuren.

Je kunt kerstkaarten maken, originele verhuiskaarten, leuke uitnodigingen (voor een kinderfeestje bijvoorbeeld), beterschapskaartjes, noem maar op. Kaartje2go is dé manier om vrienden en familie te verrassen met een leuk en origineel kaartje.

We hebben rechthoekige kaarten in enkele uitvoering (=ansichtkaartmodel) zonder enveloppe en dubbele uitvoering (= wenskaartmodel) met enveloppe in 3 formaten: 10x15cm, 15x21cm en 21x29cm.

Daarnaast hebben we vierkante kaarten in enkele uitvoering (alleen als set  te bestellen) met enveloppe en dubbele uitvoering (=wenskaartmodel) met enveloppe in 3 formaten: 10x10cm, 14x14cm en 21x21cm.

Je kunt ervoor kiezen om je kaartje(s) rechtstreeks via Kaartje2go naar de ontvanger(s) te versturen. Dan doen wij de kaart(en) voor je op de post, en heb je er zelf geen omkijken meer naar! Er bestaat ook de mogelijkheid om een pakketje kaarten te bestellen. Dan ontvang je alle kaarten in 1 verpakking thuis, en kun je ze vervolgens zelf versturen en/of rondbrengen. Een pakketje kaarten bestel je met een minimum aantal van 10 stuks.

Een proefdruk aanvragen

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen, zodat je zeker weet dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefkaart niet bevalt. 

Heb je al een account, dan kun je via de website een proefkaartje aanvragen voor jouw geboortekaartje, trouwkaart of uitnodiging. Vul je e-mailadres in en je ontvangt van ons een code voor een proefdruk. 

Nieuw bij Kaartje2go? Wanneer je je voor het eerst aanmeldt bij Kaartje2go, ontvang je de eerste kaart gratis. Zo kun je dus direct een gratis proefdruk maken.

Als je een rechthoekige of vierkante enkele kaart maakt waarbij je de gehele achterkant ontwerpt is het nog niet mogelijk om een proefdruk te bestellen. Je kunt dan een mail sturen naar info@kaartje2go.nl, dan maken we een dubbele proefdruk voor je in orde met je ontwerp.

Het logo op de achterkant van de kaart verwijderen

Wij snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt, zonder logo bestellen. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap Controleer je kaart het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken, en vervolgens het vinkje aan te zetten bij ‘geen logo tonen’. 

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. Enkele vierkante kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Hoe worden mijn kaarten gedrukt?

Jouw kaarten worden volledig in kleur gedrukt op hoogwaardig milieuvriendelijk 300 grams sulfaatkarton, FSC goedgekeurd.
De rechthoekige kaarten worden afgewerkt met hoogglans laag.
Voor de vierkante kaarten heb je de keuze tussen mat of glans. Het papier wat gebruikt wordt voor de matte kaarten voelt wat ruwer aan, het papier van de glanzende kaarten is gladder.
Wij drukken jouw kaart exact zoals jij hem hebt gemaakt. Let er dus goed op dat je geen tik- of spelfouten op de kaart maakt!
Voor de liefhebber: Je kaarten worden gedrukt met de laatste generatie HP Indigo, de beste digitale drukpers.

Zit er een enveloppe om mijn kaart?

Rechtstreeks versturen
Als je ervoor kiest om je dubbele wenskaarten direct op de site te adresseren en te versturen, dan worden de adressen achterop de kaarten gedrukt. De kaarten worden in een witte enveloppe met een rond venster verstuurd.
Rechtstreeks verstuurde enkele kaarten worden zonder enveloppe verstuurd.

Pakketje
Bij een pakketje dubbele kaarten en een pakketje vierkante enkele kaarten worden gratis witte, geheel blanco wenskaartenveloppen bijgeleverd. Je kunt de enveloppen vervolgens zelf adresseren en frankeren. Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten worden geen enveloppen geleverd. 

 

 

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in jouw account. Om jouw kaarten te bekijken kun je naar 'Jouw kaarten' gaan (ga met je muis over jouw naam rechtsbovenin het scherm). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling, middels de knop Bijbestellen naast de kaart. Als je wilt kun je een kaartje nog aanpassen nadat je op de knop Bijbestellen hebt geklikt. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.

 

Hoe goed is de kwaliteit van de kaarten?

Kaartje2go streeft naar de beste kwaliteit. Onze kaarten worden op 300-grams sulfaatkarton gedrukt, FSC goedgekeurd. Wij gebruiken de beste kwaliteit digitale drukpers.
Kaartje2go is dan ook vaak positief beoordeeld in media en door Consumentenprogramma's. Zie voor een overzicht www.kaartje2go.nl/pers. Wij werken er iedere dag aan om de website, de kaarten en de service verder te verbeteren. Dus als je nog een suggestie hebt, mail het ons!

Hoe verloopt het bestelproces bij geboortekaartjes?

Gefeliciteerd met de aanstaande kleine en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen!

Het bestelproces van geboortekaartjes is simpel en gemakkelijk.
Het werkt als volgt:
 

  1. Maak een account bij Kaartje2go

    Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefkaart, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan je eerst aan te melden. Aanmelden doe je door boven in beeld te klikken op 'Inloggen of aanmelden'. 
     
  2. Kies een kaartje uit de galerij of upload met je eigen ontwerp

    Begin eens met het kijken tussen onze geboortekaartjes, of er wat voor je tussen zit. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door rechts naast de kaart het gele sterretje aan te klikken. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop 'Maak deze kaart' en ga verder met de volgende stap.
     
  3. Maak je kaart

    Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor rechtsbovenin op 'opslaan' om je aanpassingen op te slaan.
    Laat de teksten door iemand anders nakijken, en lees ze nog eens hardop op om foutjes te voorkomen.
    Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.
     
  4. Bestel je proefkaart gratis, naar je eigen adres

    Een dubbel kaartje gekozen? Bestel dan je eigen proefkaart. Volg de stappen op deze pagina: Gratis proefkaart geboortekaartjes

    Let op: heb je een enkele kaart gemaakt, waarbij je de volledige achterkant hebt ontworpen? Je kunt dan je proefkaart niet zelf bestellen, maar wij doen dit graag voor je. Stuur daarvoor een e-mail naar het klanttevredenheidsteam
     
  5. Proefkaart naar wens? Wacht de geboorte van de kleine af

    Als je tevreden bent met je proefkaart, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in jouw account en kun je op elk gewenst moment wijzigen door op 'bijbestellen' te klikken.
    Wanneer de kleine geboren is, wijzig je jouw kaart (door op Bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling.
    Je kaarten worden nu verzonden!

    P.S.: Specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het onze klantenservice! Bel 030-8700270 of mail naar info@kaartje2go.nl

Van welk materiaal worden de kaarten gemaakt?

Alle kaarten worden gedrukt op milieuvriendelijk geproduceerd 300 grams sulfaatkarton.
De rechthoekige kaarten worden afgewerkt met kwalitatief hoogwaardige glanslaag. Bij de vierkante kaarten kun je kiezen voor een matte of glanzende kaart.

Diverse media en Consumentenprogramma's hebben Kaartje2go zeer positief beoordeeld op o.a. kaartkwaliteit. Hierover lees je meer op www.kaartje2go.nl/pers

Hoe kan ik van een dubbele kaart een enkele kaart maken (of andersom)?

Een dubbele kaart die je in de galerij hebt gevonden, kun je ook als een enkele kaart kiezen, en andersom. Dit doe je in het scherm "Kies je kaart", net nadat je hebt geklikt op "Maak deze kaart". 

Heb je eenmaal gekozen voor een enkele of dubbele kaart en je hebt je kaartje ontworpen, kun je niet meer wisselen. Je zult dan opnieuw moeten beginnen met je kaart. 

De rechthoekige enkele kaarten kun je zowel als pakketje als per stuk bestellen.
De vierkante enkele kaarten kun je alleen per pakketje bestellen.

Welke postzegel moet op een kaart?

Verstuur je de kaarten rechtstreeks via ons, dan zorgen wij er met de ‘Port betaald’ stempel voor, dat er altijd voldoende is gefrankeerd.
Als je een pakketje kaarten thuis laat bezorgen om vervolgens zelf te versturen, wil je graag weten hoeveel postzegels er op de kaart of enveloppe moeten worden geplakt.

Alle enkele kaarten wegen minder dan 20 gram en kunnen dus met een postzegel 1 worden verstuurd. Een uitzondering hierop is de Enkel vierkant super (21x21cm), deze kaart met enveloppe moet met een postzegel 2 worden verstuurd.

Hieronder vind je de overige postzegeltarieven.

Dubbele wenskaart normaal 10x15cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbele wenskaart groot 15x21cm met witte enveloppe: postzegel 2
Dubbele wenskaart super 21x30cm met witte enveloppe: 3 postzegels 

Dubbel vierkant normaal 10x10cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant groot 14x14cm met witte enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant super 21x2cm met witte enveloppe: postzegel 2

België
Let op: in België moeten op alle vierkante kaarten 2 postzegels worden geplakt. 

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken?

Bij dubbele kaarten (kaarten die je openslaat) is dit niet mogelijk. De achterzijde van je kaart blijft altijd wit. 

Wanneer je een enkele kaart bestelt, kun je wel de achterzijde van je kaart bewerken.
Let op dat wanneer je de volledige achterkant van jouw enkele kaarten gebruikt, je de kaarten alleen als pakketje kaarten kunt bestellen.

Ik wil mijn kaart nog eens bekijken

Alle kaarten die je bestelt of ontwerpt terwijl je ingelogd bent, kun je bekijken in jouw account. In jouw account vind je alle bestelde kaarten (onder 'Bestellingen'), en ook alle kaarten die je ontworpen hebt, maar nog niet besteld (onder 'Ontwerpen').

Als je niet was ingelogd, kun je je kaart hier bekijken: www.kaartje2go.nl/bekijken

 

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Bijvoorbeeld als je trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

1. De kaart is nog niet besteld
In je account onder Jouw kaarten > Ontwerpen kun je de kaart opzoeken, en klikken op 'kopie maken'. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op 'tweede versie maken'. 

2. De kaart is al besteld
Zoek de kaart in je account op via Jouw kaarten > Bestellingen, en klik op Bijbestellen. Dan wordt er een kopie van je kaartje aangemaakt, en die kun je aanpassen. 
LET OP: in sommige gevallen is het mogelijk een bestelling nog te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop 'Wijzigen' wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Terug naar boven