Kaartje2go gebruikt cookies om winkelen en advertenties persoonlijk te maken. Als je verder gaat gaan we ervan uit dat je dit goed vindt. Meer weten?

Vragen over: Jouw kaart

Wat voor kaarten kan ik allemaal maken bij Kaartje2go?

Bij Kaartje2go kun je:

  1. Een kaart kiezen uit de unieke en grootste collectie kaarten van Nederland. 
  2. Een eigen (blanco) kaart ontwerpen

Beide kaarten kun je helemaal zelf personaliseren met foto’s, teksten, figuren en kaders.

Je kan kerstkaarten, verhuiskaarten, uitnodigingen (bijvoorbeeld voor een kinderfeestje), beterschapskaarten, felicitatie- en verjaardagskaarten maken. En zo kunnen we nog wel even doorgaan, want Kaartje2go heeft ruim 40 categorieën met kaartjes.

Rechthoekige kaarten
We hebben ansichtkaarten (enkele rechthoekige kaarten) zonder enveloppen en wenskaarten (voor- achter- en binnenkant) met enveloppen in 3 formaten: 

  • 10x15 cm
  • 15x21 cm
  • 21x29 cm

Vierkante kaarten
Daarnaast hebben we vierkante kaarten in enkele uitvoering en dubbele uitvoering met enveloppen in 3 formaten:

  • 10x10 cm
  • 14x14 cm
  • 21x21 cm

Langwerpige kaarten
Tot slot kun je bij ons langwerpige kaarten in enkele en dubbele uitvoering maken (met enveloppen) in 1 formaat:

  • 10x21 cm

De kaarten kun je rechtstreeks via Kaartje2go naar de ontvanger laten versturen. Dan doen wij de kaarten voor je op de post en heb je er zelf geen omkijken meer naar! Daarnaast heb je de mogelijkheid om een pakketje kaarten te bestellen. Deze ontvang je in 1 verpakking thuis. De kaarten kun je vervolgens zelf versturen of rondbrengen. Een pakketje kaarten kun je bestellen met een minimum aantal van 5 stuks.

Een proefdruk aanvragen

Wanneer je een grote bestelling wilt plaatsen, mag je hiervoor een proefdruk aanvragen, zodat je zeker weet dat het kaartje helemaal naar je zin is. Bij Kaartje2go is je proefdruk ook ECHT gratis. Dit betekent dat er achteraf geen onverwachte verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast ben je niet verplicht om een kaart bij ons te bestellen wanneer de proefdruk of proefkaart niet bevalt.

Hoe bestel je een proefdruk?
Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Wanneer je een mooi kaartje hebt gevonden, klik je op de knop ‘proefdruk aanvragen’ op de productpagina. Ontwerp het kaartje helemaal naar jouw wens en vul bij het adresseren je eigen adres in. Rond de bestelling ten slotte kosteloos af. 

Heb je al een kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor ‘Bestel proefdruk’ en rond de bestelling gratis af.

Heb je nog geen account?
Als je nog geen account hebt, is een proefdruk niet gratis, je betaalt €0,49. Daarom raden wij aan om eerst te registreren. Dan is je proefdruk gratis. Bovendien wordt de proefdruk bewaard in je account, zodat je hem er gemakkelijk weer bij kunt zoeken voor het plaatsen van de uiteindelijke bestelling.

Je krijgt van ons 2 gratis proefdrukken. Heb je nog een extra proefdruk nodig? Stuur ons dan even een leuk berichtje.

Het logo op de achterkant van de kaart verwijderen

Wij snappen dat je bij bepaalde bestellingen liever geen logo op de achterkant van de kaart wilt hebben. Je kunt dubbele kaarten en enkele kaarten waarbij je de volledige achterkant gebruikt, zonder logo bestellen. Deze optie is vooral wenselijk voor rouwkaarten en trouwkaarten.

Bij dubbele kaarten kun je bij de stap ‘controleer je kaart’ het logo weghalen. Dit doe je door de achterkant aan te klikken, en vervolgens het vinkje aan te zetten bij ‘geen logo tonen’. 

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten kun je in de kaartmaker bij de achterkant ervoor kiezen om de volledige achterkant te gebruiken. Dan verdwijnt het logo vanzelf. Enkele vierkante kaarten en enkele langwerpige kaarten hebben nooit een logo achterop.

De rechtstreeks verzonden enkele kaarten en de pakketjes ansichtkaarten kun je nog niet zonder logo bestellen.

Hoe worden mijn kaarten gedrukt?

Jouw kaarten worden volledig in kleur gedrukt op hoogwaardig milieuvriendelijk 300 grams sulfaatkarton, FSC goedgekeurd.
De enkele rechthoekige kaarten worden afgewerkt met een hoogglans laag.

Voor de dubbele rechthoekige kaarten en alle vierkante en langwerpige kaarten kun je kiezen tussen vijf mooie papiersoorten van hoge kwaliteit:

  • Glans (gratis)
  • Premium mat (+ €0,19 p/s)
  • Chique parelmoer (+ €0,29 p/s)
  • Oudhollands structuur (+ €0,29 p/s)
  • Stijlvol linnen (+ €0,35 p/s)

Op deze pagina kun je meer lezen over de verschillende papiersoorten. 

Wij drukken jouw kaart exact zoals jij hem hebt gemaakt. Let er dus goed op dat je geen tik- of spelfouten op de kaart maakt!

Voor de liefhebber: Je kaarten worden gedrukt met de laatste generatie HP Indigo, de beste digitale drukpers.

Zit er een envelop om mijn kaart? / Welke enveloppen kan ik kiezen?

Rechtstreeks versturen
Als je ervoor kiest om je dubbele wenskaarten direct op de site te adresseren en te versturen, dan worden de adressen achterop de kaarten gedrukt. De kaarten worden in een witte envelop met een rond venster verstuurd.
Rechtstreeks verstuurde enkele kaarten worden zonder envelop verstuurd.

Pakketje
Bij een pakketje dubbele kaarten, vierkante enkele kaarten en langwerpige enkele kaarten worden gratis witte, geheel blanco wenskaartenveloppen bijgeleverd. Je kunt de enveloppen vervolgens zelf adresseren en frankeren. 

Je kunt voor een kleine meerprijs ook kiezen voor mooie gekleurde enveloppen bij jouw pakketje kaarten. Meer informatie hierover vind je op deze pagina

enveloppen

Bij een pakketje rechthoekige enkele kaarten krijg je witte enveloppen, als je in de kaartmaker hebt aangegeven dat je de hele achterzijde wilt bewerken. Je kunt bij deze kaartsoort niet kiezen voor een gekleurde envelop.

Rode enveloppen voor jouw kerstkaarten (op=op)
Dit jaar hebben we speciaal voor de kerstperiode, ook gratis rode enveloppen! Bij een pakketje kerstkaarten, zakelijke kerstkaarten of nieuwjaarskaarten kun je rode enveloppen meebestellen.  Voor de rode enveloppen geldt: OP=OP, dus wees er snel bij.

Ook voor de rode enveloppen geldt dat deze niet beschikbaar zijn voor de rechthoekige enkele kaarten.

rode enveloppen

Kan ik een kaart die ik al gemaakt heb opnieuw gebruiken?

Ja, dat kan. Als je een kaart maakt terwijl je bent ingelogd, dan wordt deze bewaard in jouw account. Om jouw kaarten te bekijken kun je naar 'Jouw bestellingen' gaan (klik met je muis op jouw naam rechtsbovenin het scherm). Je kunt de kaarten die daar getoond worden opnieuw gebruiken voor een andere bestelling, middels de knop Bijbestellen naast de kaart. Als je wilt kun je een kaartje nog aanpassen nadat je op de knop Bijbestellen hebt geklikt. 

Was je niet ingelogd bij het bestellen van de kaart, ga dan naar www.kaartje2go.nl/bijbestellen.

 

Hoe goed is de kwaliteit van de kaarten?

Kaartje2go streeft naar de beste kwaliteit. Onze kaarten worden op 300-grams sulfaatkarton gedrukt, FSC goedgekeurd. Wij gebruiken de beste kwaliteit digitale drukpers.
Kaartje2go is dan ook vaak positief beoordeeld in media en door Consumentenprogramma's. Zie voor een overzicht www.kaartje2go.nl/pers. Wij werken er iedere dag aan om de website, de kaarten en de service verder te verbeteren. Dus als je nog een suggestie hebt, mail het ons!

Hoe verloopt het bestelproces bij geboortekaartjes?

Gefeliciteerd met de aanstaande kleine en wat leuk dat je kaartjes bij Kaartje2go wilt bestellen!
Het bestelproces van geboortekaartjes werkt als volgt:

  1. Maak een account bij Kaartje2go
    Om gebruik te kunnen maken van al onze functies zoals het opslaan van jouw proefdruk, favoriete kaarten en verzendadressen, raden we je aan een account te aan te maken. Dit doe je door boven in beeld te klikken op 'Inloggen of registreren'. 
     
  2. Kies een kaartje uit de galerij of upload met je eigen ontwerp
    Neem een kijkje bij onze geboortekaartjes, om te zien of er al wat voor je tussen zit. Favoriete kaartjes kun je favoriet maken door onder de kaart het hartje aan te klikken. Een kaart gevonden? Klik dan op de roze knop 'maak deze kaart' en ga verder met de volgende stap.
     
  3. Maak je kaart
    Maak nu je kaart zo ver mogelijk af en klik tussendoor aan de linkerzijde op 'opslaan' om je aanpassingen op te slaan. Laat de teksten door iemand anders nakijken, en lees ze nog eens hardop voor om foutjes te voorkomen. Bij geboortedatum, gewicht en tijd kun je gewoon iets invullen, dat kun je later nog veranderen.
     
  4. Bestel een GRATIS proefdruk
    Het is noodzakelijk om ingelogd te zijn wanneer je een gratis proefdruk wilt bestellen. Heb je een mooi kaartje ontworpen? Volg dan de stappen in het orderproces en kies bij verzendwijze voor ‘Bestel proefdruk’ en rond de bestelling gratis af.
     
  5. Bestel enveloppen vooraf
    Nadat je de kleur van de envelop hebt gekozen, kun je de enveloppen vooraf bestellen. Je kan dan alvast de adressen op de enveloppen schrijven voordat je kindje geboren is.

  6. Proefdruk naar wens? Wacht de geboorte van de kleine af
    Als je tevreden bent met je proefdruk, hoef je niets meer te doen. Je kaart blijft opgeslagen in jouw account en kun je op elk gewenst moment wijzigen door op 'bijbestellen' te klikken.
    Wanneer de kleine geboren is, wijzig je jouw kaart (door op Bijbestellen te klikken) en plaats je de uiteindelijke bestelling. Wanneer je de bestelling voor 20.00 uur afrondt (op werkdagen), worden je kaartjes vandaag nog verzonden!

    P.S.: Specifieke vragen over jouw situatie? Vraag het ons klanttevredenheidsteam! Bel 030-8700270 of mail naar info@kaartje2go.nl

Van welk materiaal worden de kaarten gemaakt? / Welke papiersoorten kan ik kiezen?

Alle kaarten worden gedrukt op milieuvriendelijk geproduceerd 300 grams sulfaatkarton.
De enkele rechthoekige kaarten worden afgewerkt met kwalitatief hoogwaardige glanslaag. 

Voor de dubbele rechthoekige kaarten en alle vierkante en langwerpige kaarten kun je kiezen tussen vijf mooie papiersoorten van hoge kwaliteit:

  • Glans (gratis)
  • Premium mat (+ €0,19 p/s)
  • Chique parelmoer (+ €0,29 p/s)
  • Oudhollands structuur (+ €0,29 p/s)
  • Stijlvol linnen (+ €0,35 p/s)

Op deze pagina kun je meer lezen over de verschillende papiersoorten. 

Diverse media en Consumentenprogramma's hebben Kaartje2go zeer positief beoordeeld op o.a. kaartkwaliteit. Hierover lees je meer op www.kaartje2go.nl/pers

papiersoorten

Hoe kan ik van een dubbele kaart een enkele kaart maken (of andersom)?

Een dubbele rechthoekige of vierkante kaart die je in de galerij hebt gevonden, kun je ook als een enkele kaart kiezen, en andersom. Dit doe je in het scherm "Kies je kaart", net nadat je hebt geklikt op "Maak deze kaart". 
Langwerpige kaarten maak je zoals ze in de galerij staan, dus enkel of dubbel. Je krijgt bij deze kaarten niet de keuze voor een enkele of dubbele kaart, dus let op dat je de juiste versie van de kaart kiest. 

Heb je eenmaal gekozen voor een enkele of dubbele kaart en je hebt je kaartje ontworpen, kun je niet meer wisselen. Je zult dan opnieuw moeten beginnen met je kaart. 

De rechthoekige enkele kaarten kun je zowel als pakketje als per stuk bestellen.
De vierkante enkele kaarten en langwerpige enkele kaarten kun je alleen per pakketje bestellen.

Welke postzegel moet op een kaart?

Verstuur je de kaarten rechtstreeks via ons, dan zorgen wij er met de ‘Port betaald’ stempel voor, dat er altijd voldoende is gefrankeerd.
Als je een pakketje kaarten thuis laat bezorgen om vervolgens zelf te versturen, wil je graag weten hoeveel postzegels er op de kaart of enveloppe moeten worden geplakt.

Alle enkele kaarten wegen minder dan 20 gram en kunnen dus met een postzegel 1 worden verstuurd. Een uitzondering hierop is de Enkel vierkant super (21x21cm), deze kaart met enveloppe moet met een postzegel 2 worden verstuurd.

Hieronder vind je de overige postzegeltarieven.

Dubbele wenskaart normaal 10x15cm met enveloppe: postzegel 1
Dubbele wenskaart groot 15x21cm met enveloppe: postzegel 2
Dubbele wenskaart super 21x30cm met enveloppe: 3 postzegels 

Dubbel vierkant normaal 10x10cm met enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant groot 14x14cm met enveloppe: postzegel 1
Dubbel vierkant super 21x21cm met enveloppe: postzegel 2

Langwerpig enkel 10x21cm met enveloppe: postzegel 1
Langwerpig dubbel 10x21cm met enveloppe: postzegel 1

België
Let op: in België moeten op alle vierkante kaarten 2 postzegels worden geplakt. 

Kan ik de achterkant van de kaart laten bedrukken?

Bij dubbele kaarten (kaarten die je openslaat) is dit niet mogelijk. De achterzijde van je kaart blijft altijd wit. 

Wanneer je een enkele kaart bestelt, kun je wel de achterzijde van je kaart bewerken.
Let op dat wanneer je de volledige achterkant van jouw enkele kaarten gebruikt, je de kaarten alleen als pakketje kaarten kunt bestellen.

Ik wil mijn kaart nog eens bekijken

Alle kaarten die je bestelt of ontwerpt terwijl je ingelogd bent, kun je bekijken in jouw account. In jouw account vind je alle bestelde kaarten (onder 'Jouw Bestellingen'), en ook alle kaarten die je ontworpen hebt, maar nog niet besteld (onder 'Jouw Ontwerpen').

Als je niet was ingelogd, kun je je kaart hier bekijken: www.kaartje2go.nl/bekijken

 

Hoe maak ik een tweede versie van mijn kaart?

Soms wil je graag meerdere bestellingen doen met dezelfde kaart als basis. Bijvoorbeeld als je trouwkaarten bestelt voor de dag- en avondgasten, dan wil je de tekst aanpassen, maar niet de hele kaart opnieuw maken. 

1. De kaart is nog niet besteld
In je account onder Jouw Bestellingen > Ontwerpen kun je de kaart opzoeken, en klikken op 'kopiëren'. Als de kaart in je winkelmandje staat, kun je vanuit daar ook klikken op 'tweede versie maken'. 

2. De kaart is al besteld
Zoek de kaart in je account op via Jouw Bestellingen, en klik op Bijbestellen. Dan wordt er een kopie van je kaartje aangemaakt, en die kun je aanpassen. 
LET OP: in sommige gevallen is het mogelijk een bestelling nog te wijzigen (bijvoorbeeld als je verzenddatum in de toekomst ligt). De knop 'Wijzigen' wijzigt alleen de huidige bestelling. Je plaatst dan dus geen nieuwe bestelling! 

Hebben jullie ook rode enveloppen voor kerstkaarten?

Jazeker, bij kerstkaarten, zakelijke kerstkaarten en nieuwjaarskaarten kun je GRATIS rode enveloppen meebestellen! Op de pagina waar je kiest voor het aantal kaarten, kun je de rode enveloppen kiezen. Maar let op, er is een beperkte voorraad aanwezig en er geldt OP=OP. In de decemberperiode kan onze voorraad plotseling heel hard gaan. Aan deze actie kunnen daarom geen rechten ontleend worden. 

De rode enveloppen kun je alleen bestellen bij pakketjes kaarten, met als uitzondering de enkele rechthoekige kaarten. Bij deze kaarten krijg je altijd witte enveloppen. 

Update 7 december 2018: De rode enveloppen van het formaat 15x21cm zijn helaas op. 
Update 17 december 2018: Helaas zijn de rode enveloppen 10x15cm en 15x21cm ook op. 

rode enveloppen

Hoe kan ik mijn proefdruk bestellen en waar nodig aanpassen?

Als je een proefdruk hebt besteld en ontvangen, wil je hier in veel gevallen een grotere bestelling van plaatsen. Als je was ingelogd, kun je naar “Jouw proefdrukken” in je account gaan. Hier vind je jouw proefdruk. Klik op de knop ‘maak bestelling’.  Je komt nu weer in de kaartmaker terecht, waar je aanpassingen kunt doen aan jouw kaart. Wil je niets aanpassen? Klik dan gewoon verder naar de volgende stappen. 

Was je niet ingelogd, ga dan naar https://www.kaartje2go.nl/contact/bijbestellen en vraag jouw kaart op. Via de link in de e-mail die je ontvangt, kun je jouw proefdruk bijbestellen. Je komt uiteraard eerst in de kaartmaker, waar je eventuele aanpassingen kunt doen.