Ga naar de inhoudGa naar het filter

Kaartje2go en Cards to care gaan samenwerking aan

Begin oktober 2017 hebben de directies van Cards to care en Kaartje2go besloten om te gaan samenwerken. Marco van der Noordaa, oprichter van Cards to care, is erg opgetogen. “Onze kaartensite was toe aan een opfrisbeurt. Een nieuwe shop laten bouwen is nogal kostbaar. Dus ik ben gaan praten met andere kaartensites of ze iets zagen in een samenwerking. Met Kaartje2go klikte het vanaf het eerste gesprek. Ze bleken heel gecharmeerd van ons concept. Het sluit aan bij hun eigen initiatieven om goede doelen te steunen. Bovendien waren ze bereid om aanpassingen te doen aan hun site. Dat moet ook wel, want wij hebben een uniek concept met een ingebouwde donatiemodule en nog wat andere slimme vondsten speciaal voor ziekenhuizen. Die moesten natuurlijk wel zoveel mogelijk overeind blijven.”

Motto Kaartje2go: met plezier gemaakt

Kaartje2go is opgericht in 2006. Sinds die tijd is de site hard gegroeid. Niet zo gek, gezien alle positieve pers in de afgelopen jaren. In december 2015 kreeg Kaartje2go een warme douche van het tv-programma Radar. In november dat jaar stond Kaartje2go ook al in de rubriek ‘Goede service’ van de Consumentengids. In 2011 en 2008 werd het bedrijf als beste getest door respectievelijk Kassa en de Consumentenbond. “Vanaf het prille begin van Kaartje2go doen we er alles aan om onze klanten te verrassen. Ons motto is: ‘met plezier gemaakt’ en dat ervaar je van het eerste bezoek op de website tot en met de bezorging van de kaarten”, aldus de eigenaren Klaas Korte en Foppe Strikwerda. “Je ziet het ook terug in de reviews van onze klanten. Bijvoorbeeld op Facebook: daar halen we 4,9 sterren op basis van bijna 1.000 beoordelingen. En op eKomi scoren we 9,6 uit 10. Daar zijn we echt heel trots op.”

Ervaring met steunen goede doelen

Volgens Marco van der Noordaa past Kaartje2go ook om een andere reden bij Cards to care: hun ervaring in het steunen van goede doelen. “Ze werken al samen met SOS Kinderdorpen  en met de Cliniclowns. Daar komen via Cards to care nu dus fondsen van ziekenhuizen bij.”

Donatie omhoog, prijs omlaag

De overgang naar de nieuwe shop is een grote verbetering voor de klanten. Ze kunnen kiezen uit duizenden ontwerpen en die ook nog op veel manieren zelf bewerken. Natuurlijk blijft het mogelijk om foto’s te uploaden. Daarnaast is er veel keuze in vorm en formaat van de kaart. Zelfs in de papiersoort en kleur van de envelop. Ook heel mooi: het ‘morgen bezorgd’-moment verschuift van 15 naar 20 uur. Dat alles zonder dat de klant duurder uit is. Van der Noordaa legt uit hoe dit kan: “Kaartje2go kan scherper inkopen dan wij. Daardoor kunnen we de minimale donatie verhogen van 25 naar 50 cent. En toch is de klant iets goedkoper uit dan in de huidige shop. Fijn voor de klant én voor de goede doelen.”

Korting van 10% voor medewerkers

Welmoed van Boven, fondsenwerver in het Meander Medisch Centrum, kreeg als eerste een demonstratie van de nieuwe site. Zij was meteen enthousiast: “Gebruikers gaan er enorm op vooruit qua assortiment en mogelijkheden om de kaart aan te passen. Dat weegt zeker op tegen wat extra stappen bij het bestellen. Bovendien verwachten we meer inkomsten door het verdubbelen van de minimale donatie. Wat ons betreft kunnen we starten.” Na het bezoek aan het Meander MC ging het snel. Nog geen twee weken later was de nieuwe shop live. Ook over de personeelsactie is Van Boven te spreken: “Wij krijgen van Kaartje2go een actiecode voor het personeel. Daarmee krijgen medewerkers 10% korting op al hun bestellingen bij Kaartje2go. Bovendien krijgen de Vrienden van Meander per bestelling een extra donatie van 25 cent van Kaartje2go. Mooi toch?”

Ondertussen zijn alle ziekenhuizen over naar de nieuwe collectie. Een paar voorbeelden zijn het Ziekenhuis Amstelland, het VUmc en het MCL. Bij deze en inmiddels veel andere ziekenhuizen komen de kaartjes nu binnen via de nieuwe shop.

Bron: Cards to care

Kunnen we je ergens mee helpen?

Neem gerust contact met ons op.