Ga naar de inhoud

Bezorginformatie van rechtstreeks verstuurde kaarten

Op deze pagina vertellen we je alles over kaarten die je door ons op de post hebt laten doen naar jouw familie en kennissen. Mocht je nog vragen hebben, staat ons klanttevredenheidsteam uiteraard voor je klaar.

Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden. 95% wordt op tijd bezorgd door PostNL.

Bezorging zondag en maandag

Op zondag en maandag bezorgt PostNL geen kaarten. 

Kijk op de website van PostNL voor de bezorgtijden naar het buitenland.

Op feestdagen worden er geen kaarten bezorgd.

Een rechtstreeks verstuurde kaart is een kaart die wij voor jou drukken en versturen.

Binnen Nederland

Bestel je op werkdagen vóór 20:00 uur, dan komt de kaart in 95% van alle gevallen de volgende dag aan bij de ontvanger. PostNL bezorgt niet op zondag en maandag. Verstuur je een kaart in het weekend, dan zal deze op zijn vroegst op dinsdag bezorgd worden.

Buiten Nederland 

Ook voor kaarten naar het buitenland geldt: op werkdagen vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. De bezorgtijd verschilt heel erg per land. Naar België en Duitsland is de gemiddelde bezorgtijd 3-4 werkdagen. Wil je voor een specifiek land de bezorgtijd weten? Dan kun je op de website van PostNL kijken voor een indicatie.

Bezorging rondom de feestdagen

De post wordt iedere week van dinsdag t/m zaterdag bezorgd. Als één van deze werkdagen op een feestdag valt, wordt er geen post bezorgd door PostNL. In 2022 zijn dit de volgende dagen: 

  • Nieuwjaarsdag (zaterdag 1 januari 2022)
  • Tweede Paasdag (maandag 18 april 2022)
  • Koningsdag (woensdag 27 april 2022)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 26 mei 2022)
  • Tweede Pinksterdag (maandag 6 juni 2022)
  • Tweede Kerstdag (maandag 26 december 2022)

* Voor de bezorging zijn wij te allen tijde afhankelijk van PostNL. Soms gebeurt het dat een kaartje is vertraagd, bijvoorbeeld doordat er iets niet goed ging bij de sortering in het sorteercentrum van PostNL, of door slechte weersomstandigheden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Is jouw kaartje niet bezorgd binnen de verwachte termijn en weet je zeker dat het bezorgadres klopt? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam

Kunnen we je ergens mee helpen?

Neem gerust contact met ons op.