Bezorginformatie van rechtstreeks verstuurde kaarten

Let op: Postbezorging van je kaart(en) zo goed als normaal (update: 08-03-2021).

Ondanks dat er nog coronamaatregelen zijn lijken de vertragingen in de postbezorging grotendeels verdwenen. 

Mocht je verdere vragen hebben, staat ons klanttevredenheidsteam van Kaartje2go voor je klaar.

Op werkdagen vóór 20:00 uur besteld = dezelfde dag verzonden.

Op zondag en maandag bezorgt PostNL geen kaarten.

Kijk op de website van PostNL voor de bezorgtijden naar het buitenland.

Op feestdagen worden er geen kaarten bezorgd.

Een rechtstreeks verstuurde kaart is een kaart die wij voor jou drukken en versturen.

Binnen Nederland

Bestel je op werkdagen vóór 20:00 uur, dan komt de kaart in 95% van alle gevallen de volgende dag aan bij de ontvanger. PostNL bezorgt niet op zondag en maandag. Verstuur je een kaart in het weekend, dan zal deze op zijn vroegst op dinsdag bezorgd worden.

Buiten Nederland 

Ook voor kaarten naar het buitenland geldt: op werkdagen vóór 20:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden. De bezorgtijd verschilt heel erg per land. Naar België en Duitsland is de gemiddelde bezorgtijd 3-4 werkdagen. Wil je voor een specifiek land de bezorgtijd weten? Dan kun je op de website van PostNL kijken voor een indicatie.

Bezorging rondom de feestdagen

De post wordt iedere week van dinsdag t/m zaterdag bezorgd. Als één van deze werkdagen op een feestdag valt, wordt er geen post bezorgd door PostNL. In 2021 zijn dit de volgende dagen: 

  • Nieuwjaarsdag (vrijdag 1 januari 2021)
  • Koningsdag (dinsdag 27 april 2021)
  • Hemelvaartsdag (donderdag 13 mei 2021)
  • Eerste kerstdag (zaterdag 25 december 2021)
  • Nieuwjaarsdag (zaterdag 1 januari 2022)

* Voor de bezorging zijn wij te allen tijde afhankelijk van PostNL. Soms gebeurt het dat een kaartje is vertraagd, bijvoorbeeld doordat er iets niet goed ging bij de sortering in het sorteercentrum van PostNL, of door slechte weersomstandigheden. Hier kunnen wij helaas niets aan doen. Is jouw kaartje niet bezorgd binnen de verwachte termijn en weet je zeker dat het bezorgadres klopt? Neem dan contact op met ons klanttevredenheidsteam