Ons verhaal? Plezier!

Het is juli 2006. Het WK voetbal is op tv, maar wij werken aan de eerste plannen voor Kaartje2go. Vaak ‘s nachts, want overdag gaan we gewoon naar ons werk. Maar wat hebben we een plezier. Wij, dat zijn Klaas en Foppe en plezier is waarom we zijn gestart met Kaartje2go.

Hoezo Kaartje2go?

Kaartje2go gaat voor ons over vriendschap, verbondenheid en menselijk contact. Het gaat over weten dat er iemand aan je denkt, over plezier delen en er voor elkaar zijn. Mooie woorden en grote ideeën, maar heel eenvoudig te realiseren met zoiets kleins als een kaartje.

Midden in de hectische opstartfase doen we mee aan de ondernemingsplanwedstrijd de "Utrechtse Start". Gewoon om even te kijken waar we staan. We winnen de publieksprijs én de juryprijs! We gaan nog harder aan de slag, om Kaartje2go zo snel mogelijk te kunnen lanceren.

Foppe & Klaas winnen met Kaartje2go de Utrechtse ondernemingsplanwedstrijd 2006

Van nachtwerk naar prachtwerk!

We gaan online. De eerste bestellingen komen binnen. We komen er al snel achter dat er nog veel verbeterd moet worden. Om precies te zijn, zo’n beetje alles...
We moeten de site een tijdje sluiten. Het plezier dat we tot dan toe hadden is even weg. Maar als onze klanten niet blij zijn, dan zullen wij dat ook nooit zijn. Plezier delen, met dat idee zijn we begonnen en dat zullen we nooit loslaten.

Een paar weken later gaat de site weer open. Iedere dag verbeteren we wel iets. Vaak door – heel simpel eigenlijk – gewoon goed naar onze klanten te luisteren. Resultaat: We horen steeds vaker dat klanten blij worden van Kaartje2go. Bingo!

Een van de belangrijkste verbeteringen in die periode is de drukkwaliteit. Op onze zoektocht naar de perfecte kaart komen we uit in Friesland en wel bij Durk-Jorrit, vanaf dan onze fantastische drukker.

In augustus van 2008 vraagt de Consumentenbond of we gegevens willen aanleveren voor een landelijke test. We zijn dan twee jaar bezig en uit de feedback van onze klanten blijkt dat we goed bezig zijn. We durven het wel aan om mee te doen, ook al nemen we het op tegen miljoenenbedrijven zoals TNT Post en Hallmark.

Onze kaartjes worden met plezier gedrukt door Durk-Jorrit

Jij blij, wij blij :)

Twee maanden later, tijdens een werkoverleg met Durk-Jorrit – onze fantastische drukker – worden we gebeld.
"Jullie hebben gewonnen! Jullie zijn nummer één!"
Even later lezen we het artikel uit de Consumentengids.
Eerste plaats.
Kaartje2go als beste getest.
Het staat er echt.

We zijn de beste kaartenservice van Nederland!

De ontwikkeling van Kaartje2go komt wederom in een stroomversnelling. We krijgen veel publiciteit en veel nieuwe klanten. Durk-Jorrit – onze fantastische drukker – merkt het ook. In het Fries roept hij iets wat vrij vertaald betekent: "Ik ben al drukker maar ik word iedere dag drukker!"

Inmiddels zijn we alweer een paar jaar verder en het plezier is groter dan ooit. Wat begon als een idee op zolder is nu een bedrijf met bijna 30 medewerkers. Verder is er niet zoveel veranderd.
Afgaand op de ervaringen van onze klanten voeren we nog steeds verbeteringen door. Onze klanten worden daar blij van, waardoor wij ons werk met plezier blijven doen.
En dat is precies de reden waarom we ooit zijn begonnen met Kaartje2go.

Kaartje2go is de beste kaartenservice van Nederland!
Bekijk zelf hoe leuk het is!

Leuke reacties
van blije klanten