Simone is klanttevredenheidsspecialist: ‘Ik kwam in een warm bad terecht’

Krijg jij een kick van problemen oplossen en ben je op zoek naar een zelfstandige baan met veel vrijheid? Dan is deze vacature van Kaartje2go iets voor jou. Simone is klanttevredenheidsspecialist bij Kaartje2go en vertelt waarom het zo leuk is om bij dit bedrijf te werken. ”Ons teamgevoel is heel sterk.”

Simone startte een halfjaar geleden in het klanttevredenheidteam van Kaartje2go en is nog steeds superblij met haar nieuwe baan. ”Ik kwam terecht in een warm bad. Alle collega’s waren belangstellend en deden er alles aan om me op weg te helpen. Fijn, vooral in een tijd waarbij het meeste contact toch op afstand plaatsvindt.”

Korte lijntjes

Kaartje2go groeit hard. Het klanttevredenheidteam telt inmiddels 21 mensen. ”Maar de lijntjes zijn nog steeds kort”, vertelt Simone. ”We spreken elkaar elke ochtend in een videomeeting en hebben de rest van de werkdag contact via een chatkanaal. Je spreekt elkaar dus constant. Het maakt samenwerken makkelijk én het is gezellig. We hebben enorm veel lol met elkaar.”

Out of the box denken

Bij Kaartje2go maak je de leukste kaarten en daar helpt het klanttevredenheidteam je graag mee. ”Mensen zoeken contact als ze er niet uitkomen of als er iets mis gaat hun bestelling.” Betekent dit dat Simone de hele dag boze klanten aan de lijn heeft? ”Nee hoor”, vertelt ze glimlachend. ”Het leuke van deze baan is dat je de ruimte krijgt om out of the box te denken. Hierdoor kun je mensen echt helpen en blij maken. We hebben geen vaste protocollen, zoals bij het meeste callcenterwerk en worden niet beoordeeld op targets. Jij bent verantwoordelijk voor het probleem van de klant en krijgt de tijd en vrijheid om creatieve oplossingen te bedenken. Wanneer de kleur van (geboorte)kaarten bijvoorbeeld niet helemaal naar wens is, verbetert onze redactie dit. Zo krijgt de klant een kaart waar ze echt blij van worden.”

Waardevol

Het maken van kaarten is serious business voor Kaartje2go. ”Onze kaarten zijn verbonden aan grote gebeurtenissen in het leven van mensen. Of het nu een rouwkaart of een geboortekaart is: beiden zijn waardevol om te versturen en te ontvangen. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten honderd procent tevreden zijn.”

Jouw ideeën zijn welkom!

Naast het klantcontact via telefoon, e-mail en chat breng je als klanttevredenheidsspecialist ook verbeteringen voor de website in kaart. Jij kent de klant immers het beste! ”Er is veel ruimte voor mijn input”, geeft Simone aan. ”Niets is te gek en alles is bespreekbaar. Mijn ideeën maken echt een verschil en dat geeft veel voldoening.”